Pudełka Call of Duty: Ghosts o wartości miliarda dolarów wysłane do sklepów
Ale nie ma dokładnych wyników sprzedaży.
Wczoraj zadebiutowała nowa odsłona serii Call of Duty, więc Activision postanowiło pochwalić się wynikami sprzedaży. Tym razem opublikowane liczby są jednak nietypowe.
W odróżnieniu od ubiegłych lat, nie zdecydowano się ogłosić wygenerowanych przychodów, lecz podano wartość „sprzedaży do sklepów”.
Jest zatem faktem, że Activision sprzedało kopie Call of Duty: Ghosts o wartości miliarda dolarów. Gry nie trafiły jednak bezpośrednio do graczy, lecz na półki sklepowe.
Wydawca poinformował także, że Ghosts jest najchętniej zamawianą w przedsprzedaży grą nowej generacji w amerykańskich sklepach sieci Gamestop. Activision twierdzi, że to właśnie „niepewność” związana z nowym sprzętem od Sony i Microsoftu jest przyczyną słabszych preorderów na PS3 i X360.
„Call of Duty to zdecydowanie największa marka konsolowa w tej generacji” - uważa szef firmy, Bobby Kotick.
„W tym roku seria cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem, zarejestrowano już miliard godzin rozgrywki. A w ostatnich 12 miesiącach, Call of Duty: Black Ops 2 - razem z dodatkami cyfrowymi - wygenerowało więcej przychodów niż jakakolwiek inna gra przez jeden rok. Choć jest jeszcze zbyt wcześnie, by oceniać wyniki Call of Duty: Ghosts, tytuł debiutuje w najkorzystniejszym dla serii okresie.”
Activision podaje, że miliony graczy sprawdzają Ghosts w trybach sieciowych. Na Xboksie 360 średni czas zabawy wynosi „więcej niż w przypadku Black Ops 2 lub Modern Warfare 3 w tym samym okresie”.
„Ghosts to wspaniała gra, która zapoczątkowuje nową generację Call of Duty” - dodaje szef do spraw wydawniczych, Eric Hirshberg.
„Zespół Infinity Ward po raz kolejny dostarczył epicką jazdę bez trzymanki w kampanii i - w mojej opinii - najlepszy multiplayer w historii.”
„To podstawowy tytuł dla wszystkich posiadaczy konsol nowej generacji. Oczekujemy, ze Call of Duty: Ghosts będzie najpopularniejszą grą na Xbox One oraz PS4, i to z dużą przewagą.”
Activision opublikowało powyższe wyniki zaledwie 36 godzin po premierze - wcześniej niż w poprzednich latach. Kotick zauważa, że jest „jeszcze zbyt wcześnie, by oceniać wyniki”. Po co więc ogłaszać liczby teraz? Możliwe, że wydawca po prostu nie chce podawać dokładnych statystyk w późniejszym terminie.