Skip to main content

Punch Club - piraci pobrali grę ponad 1,5 miliona razy

Sprzedaż: 300 tysięcy kopii.

Jak informuje wydawca, gra bokserska z elementami RPG - Punch Club - została pobrana przez piratów imponujące 1,6 miliona razy od premiery w styczniu tego roku.

Nie brzmi to zbyt optymistycznie, ale także sprzedaż produkcji jest stosunkowo wysoka i wynosi 300 tysięcy egzemplarzy - dowiadujemy się z wpisu na oficjalnym blogu.

Opublikowane dane ujawniają, że deweloperzy zarobili dużo więcej pieniędzy na PC niż na urządzeniach mobilnych, pomimo skali piractwa na komputerach osobistych.

Przychody i piractwo

Piraci pobrali Punch Club na PC ponad 1,1 mln razy. Na urządzeniach mobilnych było to 514 tys. razy, z czego za 90 procent odpowiadali użytkownicy systemu Android.

Jak wynika z podsumowania, Niemcy mogą pochwalić się najlepszym współczynnikiem piractwa i kupowania - 46 procent osób płaciło, zamiast ściągać za darmo. Drugie miejsce dla USA z 26,2 proc., przed Francją z 18,8 proc.

Podział kupujących na kraje

„Najbardziej interesującym wnioskiem jest przygotowywanie tłumaczeń i ich wpływ. Punch Club wyraźnie pokazuje, że opłaca się lokalizować gry dla Europy Zachodniej” - zapewnia wydawca.

Na każdy zakup na PC przypada czterech piratów. Na każdy zakup na Androidzie przypada aż dwunastu piratów. Na systemie iOS jest dużo lepiej - dwóch piratów na jeden zakup.

„Trudno jest walczyć z piractwem, a większość rozwiązań DRM to koszmar dla płacących graczy, ale trudno zaprzeczyć, że nielegalne pobieranie gier ma spory wpływ” - dodaje wydawca.

Punch Club od niezależnego studia Lazy Bear Games opowiada o przygodach boksera, poszukującego mordercy swojego ojca. Rozwijamy umiejętności, trenujemy i bierzemy udział w pojedynkach.

Zobacz na YouTube

Zobacz także