Punch Club - piraci pobrali grę ponad 1,5 miliona razy
Sprzedaż: 300 tysięcy kopii.
Jak informuje wydawca, gra bokserska z elementami RPG - Punch Club - została pobrana przez piratów imponujące 1,6 miliona razy od premiery w styczniu tego roku.
Nie brzmi to zbyt optymistycznie, ale także sprzedaż produkcji jest stosunkowo wysoka i wynosi 300 tysięcy egzemplarzy - dowiadujemy się z wpisu na oficjalnym blogu.
Opublikowane dane ujawniają, że deweloperzy zarobili dużo więcej pieniędzy na PC niż na urządzeniach mobilnych, pomimo skali piractwa na komputerach osobistych.
Piraci pobrali Punch Club na PC ponad 1,1 mln razy. Na urządzeniach mobilnych było to 514 tys. razy, z czego za 90 procent odpowiadali użytkownicy systemu Android.
Jak wynika z podsumowania, Niemcy mogą pochwalić się najlepszym współczynnikiem piractwa i kupowania - 46 procent osób płaciło, zamiast ściągać za darmo. Drugie miejsce dla USA z 26,2 proc., przed Francją z 18,8 proc.
„Najbardziej interesującym wnioskiem jest przygotowywanie tłumaczeń i ich wpływ. Punch Club wyraźnie pokazuje, że opłaca się lokalizować gry dla Europy Zachodniej” - zapewnia wydawca.
Na każdy zakup na PC przypada czterech piratów. Na każdy zakup na Androidzie przypada aż dwunastu piratów. Na systemie iOS jest dużo lepiej - dwóch piratów na jeden zakup.
„Trudno jest walczyć z piractwem, a większość rozwiązań DRM to koszmar dla płacących graczy, ale trudno zaprzeczyć, że nielegalne pobieranie gier ma spory wpływ” - dodaje wydawca.
Punch Club od niezależnego studia Lazy Bear Games opowiada o przygodach boksera, poszukującego mordercy swojego ojca. Rozwijamy umiejętności, trenujemy i bierzemy udział w pojedynkach.