Quantum Error nie dla starszej generacji. Studio rezygnuje z wersji na PS4
Konsola nie dałaby rady.
Teamkill Media przybywa z kolejną porcją złych wieści. Studio oficjalnie porzuciło plany wydania Quantum Error na konsole PlayStation 4. Twórcy przyznali, że rozgrywka na platformie ze starszej generacji byłaby „kompletnie innym doświadczeniem”.
Wine ponosi jednak nie tylko wolniejszy dysk HDD, ale i cała reszta „wnętrzności” urządzenia. Jak wyjaśniono w oficjalnym wpisie na Twitterze, „wersja na PS4 wymagałby obniżenia jakości tekstur, światła i innych elementów. Ponadto, różnice w ilości pamięci i wolniejszy dysk HDD sprawiłby, że gracze PS4 niesłusznie otrzymaliby całkowicie inne doświadczenie niż użytkownicy PS5.”
„Wydanie gry na konsole PlayStation 4 jest niemożliwe” - podsumowano w komentarzu do oryginalnego tweeta. Studio przypomniało przy okazji, że nie mamy także co liczyć na wersję na Xbox One, o której zresztą nigdy wcześniej nie było mowy. Wielką niewiadomą pozostaje również oficjalny port gry na PC.
Quantum Error zmierza więc wyłącznie na konsole obecnej generacji, choć i w tym przypadku nie obyło się bez problemów. Gra znajduje się już na ostatnim etapie produkcji, ale oficjalna premiera odbędzie się na PlayStation 5. Wydanie na Xbox Series X/S ukaże się później z uwagi na wolniejszy dysk SSD w urządzeniach Microsoftu.
„Mamy kilka filmów z rozgrywki gotowych na moment, w którym będziemy mogli wszystko pokazać. Zaczęliśmy przyglądać się optymalizacji gry na Xboksie, ale niestety zajmie to trochę czasu; QE zostało stworzone do gry z ekstremalnie szybkim dyskiem SSD PS5. Dysk SSD w Xboksach jest nieco wolniejszy, więc będziemy musieli sporo zmienić, aby nadrobić tę różnicę w szybkości” - wyjaśniali twórcy.