Rage 2 nie opowiada głębokiej historii, priorytetem jest zabawa - tłumaczy reżyser
Fabułę poznajemy przez interakcje z otoczeniem i postaciami.
Twórcy Rage 2 - id Software i Avalanche Studios - stawiają głównie na zabawę, a nie rozwiniętą fabułę. Zamiast wielowątkowej historii otrzymamy wiele pomniejszych opowieści, skupiających się przykładowo na konkretnych postaciach.
- Nie powiem ci, że głęboka fabuła jest tym, dla czego powinieneś zagrać w Rage 2 - powiedział reżyser gry, Magnus Nedfors, zwracając się do prowadzącego wywiad.
- To gra akcji. Historię opowiadamy poprzez interakcje z bohaterami niezależnymi oraz poprzez środowisko - dodał.
Zgodnie ze słowami Nedforsa, gry osadzone w otwartym świecie wymagają specyficznego sposobu prowadzenia narracji - co starają się uskutecznić deweloperzy z id Software i Avalanche Studios.
Reżyser Rage 2 twierdzi, że sandbox, który opowiada liniową historię, nie zapewnia graczowi odpowiedniej wolności. Przekonuje, że branży potrzebna jest rewolucja w kwestii fabuły.
Celem omawianej strzelanki jest natomiast osadzenie gracza w otwartym świecie i umożliwienie zabawy z przeróżnymi broniami i zdolnościami.
Rage 2 zadebiutuje 14 maja na PC, PS4 i Xbox One. „To przede wszystkim połączenie klasycznego FPS-a z otwartym światem - udana koncepcja, którą w założeniach miała zapewne prezentować pierwsza część serii” - napisaliśmy we wrażeniach z wczesnej wersji.
Źródło: VG247