Skip to main content

Rainbow Six Siege zapamięta złośliwych graczy. Kara nawet na 20 kolejnych meczów

Dłuższe sankcje.

Wraz z kolejną dużą aktualizacją do Rainbow Six Siege - zatytułowaną Operacja Vector Glare - tytuł otrzyma rozszerzone zabezpieczenia przeciwko graczom celowo psującym zabawę.

Jak informuje portal PC Gamer, chodzi o rozbudowanie mechaniki „odwróconego ognia sojuszniczego”. Jeśli gracz celowo rani lub zabija członków własnej drużyny, to z czasem zadawane obrażenia zostają odbite w stronę samego agresora. Do tej pory kara obowiązywała tylko do końca meczu, ale niedługo sankcje zostaną wydłużone na kolejne rozgrywki z udziałem złośliwego użytkownika.

Alex Karpazis - reżyser Rainbow Six Siege - wyjaśnił, że ograniczenie może zostać zdjęte wcześniej, jeśli gracz rozegra kilka kolejnych spotkań bez wyrządzania szkody kolegom z oddziału. Jednocześnie deweloper przyznał, że nie jest pewien, czy odświeżona mechanika faktycznie zapobiegnie celowemu przeszkadzaniu w rozgrywce.

Oznacza to, że długość trwania kary może zostać w przyszłości skorygowana.

Przypomnijmy, że w Rainbow Six Siege gracze mogą zadać takie same obrażenia wrogom, jak i partnerom z zespołu. Zabity gracz sam musi ocenić, czy zdarzył się wypadek, czy agresor strzelał do niego celowo. W innych popularnych tytułach, takich jak CS:GO, sojusznicze obrażenia zwykle są zmniejszone.

Zobacz także