Ray tracing na PS4 Pro i Xbox One X w nowym zwiastunie Crysis Remastered
Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym.
Niemieckie studio Crytek opublikowało nowy zwiastun Crysis Remastered. Nagranie skupia się na prezentacji możliwości ray tracingu na PS4 Pro i Xbox One X.
To pierwszy przypadek, gdy technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym udało się wdrożyć na konsolach obecnej generacji. Ze względu na ograniczenia sprzętowe, deweloperzy skorzystali z rozwiązań programowych, modyfikując silnik CryEngine.
Ray tracing zadziała jednak tylko na mocniejszych modelach platform Sony i Microsoftu. W udostępnionym zwiastunie przedstawiono ujęcia zarejestrowane zarówno na PS4 Pro, jak i Xbox One X - sceny prezentują między innymi ulepszone cienie i odbicia w wodzie.
Crysis Remastered zaoferuje osobny tryb dedykowany wspomnianej technice, obniżający rozdzielczość do 1080p. W planach jednak są też opcje pozwalające na zabawę w 4K i 30 FPS oraz 1080p i 60 FPS.
Odświeżona strzelanka zadebiutuje 18 września na PC (tylko Epic Games Store) oraz PS4 i Xbox One.