Skip to main content

Ray tracing na PS5 będzie bardzo powszechny - twierdzi deweloper

Dzięki procesorowi od AMD.

Ray tracing, technika śledzenia promieni światła w czasie rzeczywistym, będzie wykorzystywany powszechnie w grach na PS4 - stwierdził Matthew Viglione, producent ze studia SomaSim.

Deweloper zaznaczył w rozmowie z dziennikarzem serwisu GamingBolg, że ray tracing będzie jak nowy efekt flar. Ten drugi to dosyć często spotykany w grach efekt półprzezroczystych, różnokolorowych okręgów powstających na skutek interakcji promieni światła z soczewkami obiektywu.

- Dzięki nowej technologii odbicia będą wszędzie. Ray tracing będzie efektem flary nowej generacji konsol - podkreślił Viglione. Ma to być przede wszystkim zasługa wydajności procesora Navi Zen 2 od firmy AMD.

Zobacz na YouTube

Sony wysłało już zestawy deweloperskie PlayStation 5 do zewnętrznych deweloperów kilka miesięcy temu. Projektanci wiedzą więc dokładnie, z jakim urządzeniem mają do czynienia.

Oficjalnie wiadomo na chwilę obecną jedynie tyle, że PS5 zaoferuje dysk SSD i będzie wspierać rozdzielczość 8K, a także wyświetlanie obrazu w 120 klatkach na sekundę - najpewniej na potrzeby technologii VR.

SomaSim jest odpowiedzialne za Project Highrise na PS4

Deweloper powiedział też, że spodziewa się coraz częstszego wspierania cross-playu - rozgrywki międzyplatformowej - w trakcie następnej generacji konsol. Zaznaczył, że „kilku producentów chce popchnąć to do przodu”.

Źródło: GamingBolt

Zobacz także