Skip to main content

Ray tracing to przeszłość. Cyberpunk 2077 dostanie pełny path tracing

Wstawaj Samuraju, mamy komputer do spalenia.

Nadchodząca aktualizacja Cyberpunk 2077 wprowadzi eksperymentalną opcję pełnego path tracingu do gry CD Projektu. To najbardziej zaawansowana - i wymagająca - wersja ray tracingu.

Path tracing to - w dużym uproszczeniu - zaawansowana forma renderowania, gdzie celem jest „prawdziwa” symulacja rozchodzenia się światła, a nie tylko „proste” śledzenie promieni i kilku odbić, jak w ray tracingu. Wyzwanie dla sprzętu jest ogromne, więc z technologii korzysta obecnie głównie tylko branża filmowa, renderująca filmy offline - jak wytwórnia Pixar.

Wkrótce - 11 kwietnia - opcja pojawi się w Cyberpunk 2077, w ramach aktualizacji wprowadzającej tryb graficzny o nazwie Overdrive. To „rzut oka na przyszłość pełnego ray tracingu” - zapewnia Nvidia. Firma pomagała w pracach, a kluczowe jest zastosowanie skalowania DLSS, dzięki czemu gra renderuje jedynie jedną ósmą pikseli, podczas gdy sztuczna inteligencja i rdzenie RTX Tensor Cores odpowiadają za resztę.

Takie podejście dramatycznie zwiększa płynność i zapewnia wyższą jakość obrazu. „Dzięki pełnemu ray-tracingowi praktycznie wszystkie źródła światła rzucają teraz fizycznie poprawne, miękkie cienie. Naturalne, kolorowe oświetlenie odbija się wielokrotnie w całym Night City, tworząc bardziej realistyczne oświetlenie pośrednie i okluzję” - czytamy na oficjalnym blogu producenta kart graficznych.

„To zapewnia nie tylko lepszą oprawę dla graczy, ale oferuje także szansę zrewolucjonizowania całego procesu produkcyjnego gier wideo” - zapewnia Pawel Kozlowski, jeden z inżynierów Nvidii.

Nie znamy wymagań sprzętowych dla trybu Overdrive, lecz te z pewnością nie będą niskie. Można bezpiecznie założyć, że potrzebne będą karty z rodziny RTX 4000, wspierające najnowszą wersję DLSS.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także