Ray tracing w Elden Ring rozczarował graczy
Dużo wymaga, niewiele zmienia.
Najnowsza aktualizacja Elden Ring wprowadza do gry ray tracing, a więc zaawansowaną opcję oświetlenia. Gracze są jednak rozczarowani i sugerują, że najbardziej rozsądnym posunięciem jest wyłączenie nowości. Zmiany w oprawie są małe, a wymagania - wysokie.
„Dodali ray tracing do Elden Ring, włączony domyślnie na najwyższych ustawieniach” - napisał „EmKUltra64” na Twitterze. „Jeśli posiadacie kartę graficzną Nvidia RTX czy AMD RX 6000 (lub nowszą) i po włączeniu gry zauważycie, że wydajność gwałtownie spadła, lepiej wejdźcie w ustawienia i wyłączcie nowość. Nie warto”.
„Nowa aktualizacja RTX dla Elden Ring nie jest warta tego, jak podnosi wymagania sprzętowe, oferując minimalne zmiany bez znaczącej poprawy wyglądu czy klimatu gry” - zgadza się „CowHourr”, a podobnych głosów nie brakuje.
„Implementacja ray tracingu jest bardzo zła” - napisał „VG_Shrine”. „Rujnuje wydajność nawet na RTX 4090, wywołując ciężkie zacinanie i sprawiając, że gra działa w 40 klatkach na sekundę. Mam nadzieję, że FromSoftware zdoła przeprojektować ray tracing w przyszłym patchu”.
To wszystko doniesienia z PC, gdzie sytuacji nie poprawi choćby DLSS - którego w grze nie ma. Jak można się domyślać, na konsolach nie jest lepiej, a w serwisie Reddit można nawet znaleźć doniesienia o płynności na poziomie 5 FPS na Xbox Series X.
„Gra się po prostu okropnie, przynajmniej na konsoli” - opisuje „17sbaucum”. „Czułem, jakbym miał opóźnienia w grze sieciowej. Jaki był sens dodawania ray tracingu? Sprawia, że gra jest gorsza i nie ma żadnej różnicy w tym, jak wygląda. Nie potrafię wskazać, co się zmieniło, gdy włączyłem ray tracing”.
Liczne porównania dostępne w sieci faktycznie sugerują, że zauważenie jakichkolwiek różnic po włączeniu ray tracingu w Elden Ring jest bardzo trudne. Opcję chyba faktycznie najlepiej na razie wyłączyć, licząc na dalsze poprawki i aktualizacje ze strony FromSoftware.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.