Ray tracing w Forza Motorsport także podczas wyścigu. „Nie próbujemy nikogo oszukać”
Zapewniają twórcy.
Na ubiegłotygodniowej konferencji Microsoftu pokazano gameplay z nowej odsłony serii Forza Motorsport, ujawniając, że w grze pojawi się ray tracing. Teraz twórcy zapewnili, że efekt techniki zobaczymy podczas właściwej rozgrywki.
Kwestię zastosowania rozwiązania poruszył dyrektor kreatywny projektu - Chris Evans - podczas przeprowadzonej w miniony czwartek internetowej transmisji. Deweloper zapewnia, że śledzenie promieni w czasie rzeczywistym gracze ujrzą w trakcie wyścigu.
Przedstawiciel studia Turn 10 zaznacza, że ray tracing pojawi się nie tylko w trybie fotograficznym czy powtórkach - jak w konkurencyjnym Gran Turismo 7 - ale podczas bezpośredniej rozgrywki.
- Nie próbujemy nikogo oszukać. W trakcie wyścigu i zabawy technika jest włączona. Chcemy, żeby to było jasne - mówi Evans. Ray tracing przełoży się najpewniej na odbicia i tak zwany ambient occlusion. Deweloper przyznał jednocześnie, że w sekwencjach niezwiązanych z rozgrywką produkcja wykorzysta również globalne oświetlenie.
Ponadto autor potwierdził, że wszystkie trasy - także powracające - zbudowano od podstaw. Dodał też, że gra zaoferuje cykl dobowy i różne warunki pogodowe, które wpłyną na zachowanie auta na torze, w tym trakcję i przyczepność. Do tego przebudowana kariera oraz multiplayerowe zawody z treningiem, kwalifikacjami i właściwym wyścigiem.
Nowa Forza Motorsport ukaże się wiosną 2023 roku na PC i Xbox Series X/S.