Ray tracing w Cyberpunk 2077 zadziała także na nowych Radeonach
Potwierdza Nvidia.
- Ray tracing z Cyberpunk 2077 dostępny będzie na kartach AMD
- Na Radeonach zadziała śledzenie promieni w czasie rzeczywistym także z większości innych gier
Cyberpunk 2077 zaoferuje ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Potwierdzono, że rozwiązanie zadziała nie tylko na kartach z serii GeForce RTX, ale też na nowych Radeonach.
Brian Burke, który odpowiada za marketing w firmie Nvidia, w rozmowie z serwisem Wccftech, wyjaśnił, że większość gier ze wspomnianą techniką graficzną wykorzystuje biblioteki DirectX. Z identyczną wersją mechanizmu kompatybilne są ujawnione niedawno GPU od AMD.
To oznacza, że śledzenie promieni w czasie rzeczywistym w każdej grze, w której zastosowano system oparty na standardzie Microsoftu, zadziała na nadchodzących Radeonach - również w tytule CD Projekt Red.
- Cyberpunk 2077 wykorzystuje branżowe rozwiązanie oparte na API [interfejsie oprogramowania - red.] DirectX Ray Tracing. Zadziała na każdym kompatybilnym z nim GPU. Nic, co jest związane z ray tracingiem we wspomnianej produkcji, nie jest własnością Nvidii - tłumaczy Burke.
Rozmówca portalu Wccftech zaznacza, że jedynymi grami, w których śledzenie promieni w czasie rzeczywistym nie będzie funkcjonowało na Radeonach, są Quake 2, Wolfenstein: Youngblood i JX3 - wymienione tytuły używają autorskiego systemu od producenta GeForce'ów. Nie wyklucza jednak, że AMD w przyszłości doda do tych gier własny mechanizm.
Cyberpunk 2077 zadebiutuje 10 grudnia na PC, PS4 i Xbox One.