RDR2 nie powtórzy sukcesu GTA 5 - twierdzi szef Take-Two
Wydawca obawia się nagromadzenia jesiennych premier.
Strauss Zelnick - dyrektor generalny firmy Take-Two, do której należy Rockstar - udzielił wywiadu serwisowi GamesIndustry.biz. W rozmowie opowiedział o oczekiwaniach względem Red Dead Redemption 2 i konkurencji wydającej gry w okresie jesiennym.
- Trudno od jakiejkolwiek gry oczekiwać sukcesu na poziomie najbardziej dochodowego produktu rozrywkowego w historii - mówi Zelnick. - Takie założenie nie byłoby realistyczne. Mamy nadzieję, że produkcja będzie wyjątkowo kreatywnym dziełem, i że poradzi sobie bardzo dobrze. Więcej nie mogę przewidzieć - dodaje.
Menedżer przekonuje, że pomimo wypracowanej przez lata pozycji, Take-Two także obawia się konkurencji. Okres jesienny to czas takich premier, jak Assassin's Creed Odyssey, Battlefield V, Call of Duty: Black Ops 4 czy Fallout 76.
- My też się obawiamy - zapewnia Zelnick. - Myślę, że rozsądna dawka paranoi i niepewności w kontekście debiutów swoich gier to dobra rzecz. Lubię mówić, że arogancja jest wrogiem sukcesu.
- Nie wierzymy w nasz sukces, dopóki nie stanie się faktem. Nie ogłaszamy się zwycięzcami, dopóki nimi nie zostaniemy. Mamy bardzo silną, mądrą i zdolną konkurencję, wprowadzającą swoje produkty na rynek, i musimy wygrać. To oznacza, że powinniśmy ciężko pracować - tłumaczy dyrektor generalny Take-Two.
James Batchelor z GamesIndustry zauważa ponadto, że Take-Two było nieobecne podczas E3 nie tylko na konferencjach (co nie jest wyjątkiem w przypadku firmy) ale również na samych targach. Zelnick odpowiedział, że biznes jest dla wydawcy bardziej skuteczny niż promocja podczas tego typu wydarzeń.
Debiutujące w 2013 roku jeszcze na konsolach poprzedniej generacji GTA 5 zbliża się do sprzedaży na poziomie 100 milionów egzemplarzy. Najbardziej dochodowy produkt rozrywkowy w historii wyprzedził największe tytuły filmowe, wliczając w to „Avatara” Jamesa Camerona.
Za sukces w znacznej mierze odpowiada komponent sieciowy gry, czyli GTA Online. Deweloperzy wciąż uzupełniają produkcję o mniejsze dodatki i większe rozszerzenia. Wszystko to za darmo, jednak gracze mają możliwość kupowania wirtualnej gotówki za realne pieniądze.
Red Dead Redemption 2 zadebiutuje 26 października na PlayStation 4 i Xbox One, a w przyszłości może trafić na PC. W prequelu wcielamy się w Arthura Morgana - prawą rękę przywódcy gangu, do którego należał bohater pierwszej części.