Realistyczna fizyka i aerodynamika w Microsoft Flight Simulator - nowe wideo od twórców
Nie tylko zaawansowana grafika.
Twórcy Microsoft Flight Simulator ze studia Asobo opublikowali materiał, w którym opowiadają o realistycznych systemach fizyki i aerodynamiki w grze.
Szef zespołu - Sebastian Wloch - tłumaczy, że na początku prac deweloperzy przyjrzeli się kodowi, który napisano na potrzeby poprzednich odsłon cyklu. Następnie postanowiono dokonać kilku istotnych poprawek.
Udoskonalono między innymi główny silnik fizyczny - dzięki zaimplementowanym zmianom, gracze odczują każdą przeszkodę. Przykładowo zarówno niewielkie nierówności, jak i większe dziury na pasie startowym będą mogły wprowadzić samolot w poślizg.
Ulepszono także model kolizji - po raz pierwszy w historii cyklu pojawi się opcja lądowania na pochyłych powierzchniach, na przykład awaryjnie na zboczu góry. Twórcy zmodyfikują też w sterowaniu, by użytkownik miał większą swobodę i nie musiał podążać ściśle wytyczoną podniebną ścieżką.
Wirtualni piloci otrzymają również możliwość kontrolowania klap w samolocie. Do tego bardziej realistyczne zużycie paliwa i system oblodzenia maszyny, co wymusi takie planowanie lotu, by nie stracić benzyny, a aeroplanu nie pokrył lód.
W materiale autorzy zapewnili, że udoskonalono także pogodę. Warunki atmosferyczne odbiją się na rozgrywce - chmury wpłyną na sposób prowadzenia samolotu i nie zabraknie turbulencji.
Microsoft Flight Simulator zaoferuje wirtualną wersję całego świata, stworzoną w oparciu o dane satelitarne pochodzące z map wyszukiwarki Bing. Teoretycznie gracze będą więc mogli polecieć nad własny dom. Premiera w 2020 roku na PC i Xbox One.
Następnie: CD Projekt warty więcej niż cztery największe spółki energetyczne razem wzięte