Skip to main content

Realistyczna fizyka i aerodynamika w Microsoft Flight Simulator - nowe wideo od twórców

Nie tylko zaawansowana grafika.

Twórcy Microsoft Flight Simulator ze studia Asobo opublikowali materiał, w którym opowiadają o realistycznych systemach fizyki i aerodynamiki w grze.

Szef zespołu - Sebastian Wloch - tłumaczy, że na początku prac deweloperzy przyjrzeli się kodowi, który napisano na potrzeby poprzednich odsłon cyklu. Następnie postanowiono dokonać kilku istotnych poprawek.

Udoskonalono między innymi główny silnik fizyczny - dzięki zaimplementowanym zmianom, gracze odczują każdą przeszkodę. Przykładowo zarówno niewielkie nierówności, jak i większe dziury na pasie startowym będą mogły wprowadzić samolot w poślizg.

Zobacz na YouTube

Ulepszono także model kolizji - po raz pierwszy w historii cyklu pojawi się opcja lądowania na pochyłych powierzchniach, na przykład awaryjnie na zboczu góry. Twórcy zmodyfikują też w sterowaniu, by użytkownik miał większą swobodę i nie musiał podążać ściśle wytyczoną podniebną ścieżką.

Wirtualni piloci otrzymają również możliwość kontrolowania klap w samolocie. Do tego bardziej realistyczne zużycie paliwa i system oblodzenia maszyny, co wymusi takie planowanie lotu, by nie stracić benzyny, a aeroplanu nie pokrył lód.

W Microsoft Flight Simulator polecimy nad różne obszary Ziemi

W materiale autorzy zapewnili, że udoskonalono także pogodę. Warunki atmosferyczne odbiją się na rozgrywce - chmury wpłyną na sposób prowadzenia samolotu i nie zabraknie turbulencji.

Microsoft Flight Simulator zaoferuje wirtualną wersję całego świata, stworzoną w oparciu o dane satelitarne pochodzące z map wyszukiwarki Bing. Teoretycznie gracze będą więc mogli polecieć nad własny dom. Premiera w 2020 roku na PC i Xbox One.

Następnie: CD Projekt warty więcej niż cztery największe spółki energetyczne razem wzięte

Zobacz także