Skip to main content

Realistyczna mapa świata w Civilization 6 tylko dla mocnych PC

Miejsce na ponad 50 nacji.

W Civilization 5 znaleźć można opcję rozpoczęcia rozgrywki na mapie wzorowanej na kształcie kontynentów kuli ziemskiej, ale w najnowszej odsłonie serii nie ma już takiej możliwości. Jak żyć?

Na całe szczęście są jeszcze twórcy modyfikacji. Jeden z nich - Gedemon - przygotował specjalną lokację i udostępnił projekt do pobrania, oczywiście za darmo.

Civilization 5

Problemem może być fakt, że wirtualna Ziemia dla Civilization 6 jest przeogromna, w rozmiarach 230×115 i miejscem na ponad 50 graczy. To przekłada się na spore wymagania sprzętowe.

Gdyby mapa była większa choć o jedno pole, to gra odmówiłaby załadowania się. Już teraz wczytanie (lub nagły powrót do pulpitu) następuje po około 4-5 minutach pracy na najwyższych obrotach. Twórca sugeruje też obniżenie jakości tekstur, by odciążyć zasoby VRAM-u w karcie graficznej.

Zobacz: Civilization 6 - poradnik i najlepsze porady

Na mocnym i7 4770K, 16 GB RAM i GTX 980 Ti, Gedemon z powodzeniem rozegrał 500 tur przy 32 cywilizacjach, ale już w okolicach 470 tury przetworzenie wszystkich ruchów to około czterech minut oczekiwania. W planach na przyszłość jest usprawnienie mapy o realistyczne miejsca startu dla nacji.

Civilization 6

„Civilization 6 to imponująca gra. Choć zbudowana na znanych fundamentach, studiu Firaxis udało się zastosować zestaw dobrze przemyślanych pomysłów i rozwiązań, które świetnie ze sobą współgrają” - napisaliśmy w naszej recenzji.

Podstawowe założenia rozgrywki pozostają niezmienione od pierwszej części, wydanej dwadzieścia lat temu. Budujemy imperium, przechodząc przez kolejne historyczne epoki. To, czy wybijemy się przed inne cywilizacje przelewając krew, wyprzedzając wszystkich technologicznie, czy też budując kulturę lub religię zdolną podbić serca całego świata, zależy tylko od graczy.

Zobacz także