Realistyczny chaos i destrukcja otoczenia w projekcie dewelopera ze Szwecji
Niszczenie voxeli.
Dennis Gustafsson to pochodzący ze Szwecji fizyk, programista i niezależny deweloper. Projektant od jakiegoś czasu pracuje nad zaawansowanym systemem zniszczeń wirtualnych obiektów zbudowanych z voxeli.
Zaprezentowane do tej pory materiały przedstawiają szczegółową oraz realistyczną destrukcję otoczenia. Obracane w proch przedmioty zachowują się autentycznie - przykładowo rury i dachy zawalają się po pozbyciu się konstrukcji podpierających.
Gustafsson ujawnił, że choć do tej pory rozwijał jedynie sam system zniszczeń, od kilku miesięcy pracuje nad grą, która wykorzysta rozwiązanie. Produkcja znajduje się jednak na wczesnym etapie rozwoju.
Deweloper podkreśla, że sam tytuł nie powinien wymagać do działania mocnego sprzętu. Obecna wersja działa w 60 klatkach na sekundę na komputerze wyposażonym w czterordzeniowy procesor i kartę graficzną GeForce GTX 1070.
Co ciekawe, gra obsłuży technikę ray tracingu, czyli śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Projektant zdecydował się jednak na zastosowanie odmiany rozwiązania, która nie potrzebuje GPU z serii RTX od Nvidii.
Data premiery gry (która nie ma jeszcze nazwy) opartej na zaawansowanym systemie destrukcji otoczenia nie jest znana. Wkrótce jednak powinna trafić do programu Early Access na Steamie - Gustafsson przygotowuje obecnie stosowną kartę katalogową.
Źródło: Twitter
Następnie: Star Wars: The Mandalorian - zwiastun serialu aktorskiego w świecie „Gwiezdnych wojen”