Skip to main content

Realistyczny czosnek do Skyrima był zbyt potężny. Twórcy moda musieli uprościć modele

Problemy z optymalizacją warzyw.

Mod na realistyczny czosnek do The Elder Scrolls 5 Skyrim okazał się aż zbyt realistyczny. Twórcy projektu musieli uprościć modele warzywa, aby poprawić optymalizację gry. Jednocześnie jednak dodano tekstury w wyższej rozdzielczości.

W Skyrimie występują dwa rodzaje czosnku - jako pojedyncza bylina, leżąca na przykład na talerzu oraz jako warkocze wiszących cebulek. Jak możemy przeczytać w zaktualizowanym opisie moda, model pojedynczego czosnku uproszczono z prawie 10 tys. wielokątów do niemal czterystu, natomiast model warkocza z 67 tys. wielokątów do nieco ponad 3 tysięcy. Twórcy wyjaśniają, że poprawi to optymalizację.

Nie oznacza to jednak, że „zremasterowany” czosnek wygląda gorzej niż poprzednio. Twórcy rekompensowali fanom niedogodność, dodając możliwość użycia wyraźniejszych tekstur w rozdzielczości 2K. Wygląda też na to, że problem zbyt szczegółowych modeli nie dotyczy bliźniaczego projektu na wysokiej jakości łodygi pora, zatem fani tej rośliny mogą podziwiać ją w grze bez kompromisów. Oba projekty wymagają Skyrima w wersji Special Edition.

Jak widać na powyższej prezentacji, twórcy Galic - A Garlic Mod całkowicie odmienili wygląd czosnku w grze, na którym pierwotnie oryginalnie widać było ostre krawędzie, niskiej jakości teksturę, a on sama roślina przypominała raczej zżółkniętą cebulę. Ponadto istnieje dodatkowy mod, zmniejszający nieco wielkość warzywa, aby nie wydawało się nieproporcjonalnie duże podczas grania w Skyrim VR.

Przypomnijmy, że The Elder Scrolls 5 Skyrim od momentu swojej premiery w 2011 roku zebrało wokół siebie liczną społeczność fanów. W samym serwisie Nexusmods, zarówno do podstawowej wersji gry, jak i wydania Skyrim Special Edition, znajdziemy łącznie ponad 70 tysięcy plików do pobrania - od pojedynczych poprawek po projekty całkowicie odmieniające grę.

Zobacz także