Skip to main content

Realistyczny ragdoll - mod do Fallout 4

Mod zmieniający fizykę działania martwych ciał.

Fallout 4 to zabijanie. Przedzieranie się przez przeciwników wszelkimi możliwymi środkami. Od karabinów przez granaty do rakietnic. Silnik fizyczny, stosowany do określania zachowań martwych ciał, zawsze potrafił rozbawić. Pokonani wrogowie latali jak kukiełki, sprawiając wrażenie jakby nic nie ważyli. Ten oczywisty brak realizmu możemy naprawić.

Prezentowany mod jest odpowiedzią dla tych, którym zachowania ciał nie odpowiadają. Sprawia, że postrzelony przeciwnik, upadnie w miejscu gdzie stał. Tak zachowałoby się ciało w rzeczywistości. Nie odleci paręnaście metrów dalej, a przy eksplozji jedynie lekko podskoczy, rozrywając ewentualnie kończyny.

Rozwiązanie stojące za modem jest proste i zmienia jedynie wartości w grze. Mod nie instaluje nowego ragdolla, a tylko zmniejsza ilość energii przekazywaną na ciało i przedmioty. Wystarczy wybrać jedną z dostępnych, odpowiadających nam opcji.


Jak działa mod?

Trzy warianty moda wprowadzają różne zmiany. Realistyczny - sprawia że trupy padają tam gdzie stoją. Akcja - dodaje lekkiego odrzutu upadającym zwłokom. Zredukowana siła eksplozji - dodatek do moda zmniejszający oddziaływanie eksplozji na martwe ciała i obiekty.

Zobacz na YouTube

Jak zainstalować moda?

Wystarczy pobrać odpowiedni wariant i/lub plik dodatkowy ze strony moda. W zakłądce „FILES” wybieramy „download manually” wybranych plików. Rozpakowujemy je i umieszczamy w folderze „Data” znajdującym się w katalogu gry. Następnie aktywujemy pliki w menadżerze modów.


Powrót do spisu treści: Fallout 4 - mody do gry

Następnie: Realistyczne strzelanie - mod do Fallout 4

Kolejny mod symuluje prawa fizyki działające na różne rodzaje nabojów. Pociski lecą po trajektorii lotu, potrzebują czasu na dolecenie do celu i zachowują się różnie, zależnie od typu.

Zobacz także