Realistyczny ragdoll - mod do Skyrima
Mod sprawiający, że ciała postaci zachowują się bardziej realistycznie.
Ragdoll w Skyrimie jest elementem zabawnym ale nierealistycznym. Element może zostać poprawiony poprzez wykorzystanie modów. Jeden z nich sprawia, że ciała przeciwników będą zachowywały się w sposób bardziej naturalny. Kończyny wyginać się będą w odpowiednim kierunku, głowa przeciwnika nie będzie już taka sztywna po otrzymaniu ciosu, a upadek postaci nie będzie już komiczny.
Mod wprowadza także zmiany w energii kinetycznej. Strzały nie będą już przesuwały ciał, mieczem, nie odbijemy przeciwnika, a korzystanie z czarów nie wyrzuci wrogów na orbitę. Mod stara się wprowadzić odpowiednie wartości dla poszczególnych elementów gry, starając się uczynić rozgrywkę bardziej przyziemną.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom graczy, mod zawiera kilka wersji odnośnie mocy jaką przekazujemy przy zadawaniu ciosów. Do dyspozycji mamy 4 warianty. Od realistycznego po bardzo mocne uderzenia.
Działanie moda nie wpływa na odrzut przeciwników przy wykorzystaniu okrzyków.
Spis treści
- Wersja moda
- Zawartość moda
- Czego potrzebujesz - wymagania
- Pliki i instalacja
- Informacje dodatkowe
- Najczęściej zadawane pytania i problemy
- Autor
1. Wersja moda
1.9 (stan na 8.02.2016)
2. Zawartość moda
- Zmniejszenie energii kinetycznej działającej na ragdoll (4 warianty).
- Poprawienie błędu związanego z czarami piorunów, które wyrzucały przeciwników w powietrze.
- Strzały nie będą już przesuwały ciał jeśli przeciwnik został zabity z ukrycia.
- Realistyczne reakcje ciała na uderzenia bronią ręczną.
- Czary nie sprawiają już, że przeciwnicy wylatują w powietrze.
- Utrzymane działanie okrzyków odpychających przeciwników.
- Zmniejszenie sztywności stawów ragdolla.
- Zwiększenie wagi większości ragdolli.
- Zwiększenie tarcia ragdolli, przez co ciała nie przesuwają się tak łatwo po ziemi.
- Zmiany w pozach humanoidów wywołujące wrażenie sztywnych kończyn.
- Zmniejszenie sztywności kręgosłupa ragdolla.
- Zwiększenie zakresu obracania i przechyłów karku ragdolla.
- Ramiona mogą się teraz wygiąć za plecy.
3. Czego potrzebujesz
Do poprawnej instalacji i działania moda potrzebujesz:
- Pełnej wersji gry The Elder Scrolls: Skyrim na PC.
- (Opcjonalnie) Nexus Mod Manager - dla wygodniejszej instalacji modów i ich zarządzania.
4. Pliki i instalacja
Pamiętaj, że instalowanie modów to ingerowanie w pliki gry. Często wprowadzamy nieodwracalne zmiany, które mogą popsuć nam grę. Wszelkie modyfikacje stosujemy na własną odpowiedzialność. Upewnij się przed instalowaniem moda, że utworzyłeś kopię zapasową plików i zapisów gry (save'ów) - gdyby coś poszło nie tak.
Mod występuje w kilku wariantach:
- Realisic Force - Realistyczna wersja moda. Ciała zabitych przeciwników będą padały tam, gdzie stały.
- Reduced Force - Ragolle będą mocniej reagowały na uderzenia, strzały i ataki magią w porównaniu do wariantu realistycznego.
- _Medium_Force - Ragdole będą reagowały mocniej na uderzenia i strzały niż w przypadku wariantu „Reduced” i będą lekko odpychane przy użyciu magii ale nie tak mocno jak w przypadku podstawowej gry.
- __High Force - Bardzo mocna reakcja na uderzenia i strzały.
Plik opcjonalny:
- Increase Fall Damage - Zwiększa dwukrotnie obrażenia wywołane upadkiem.
Instalacja z wykorzystaniem Nexus Mod Managera:
- Pobierz plik ze strony moda wchodząc w zakładkę „FILES”. Wybierz odpowiedni wariant i kliknij „DOWNLOAD WITH MANAGERM”.
- Pobrany plik aktywuj w programie NMM.
- Koniec! Mod został zainstalowany poprawnie i jest gotowy do użycia.
Instalacja manualna:
- Pobierz plik ze strony moda wchodząc w zakładkę „FILES”. Wybierz odpowiedni wariant i kliknij „download manually”.
- Pobrany plik rozpakuj.
- Przenieś wypakowane pliki do katalogu gry (...\Steam\steamapps\common\skyrim).
- Uruchom launcher gry i wybierz „pliki danych” lub „data files” w zależności od wersji językowej.
- Zaznacz pozycję „Realistic Ragdoll Force...”.
- Koniec! Mod został zainstalowany poprawnie i jest gotowy do użycia.
5. Informacje dodatkowe
Autor moda rekomenduje inne mody współdziałające z Realistycznymi ragdollami:
- XP32 - Paczka nowych pozycji dla postaci. Zawiera nowy szkielet ragdolla.
- Custom Skelleton Replacers - Zawiera nowy szkielet ragdolla i pozwala na działanie innych modów modyfikujących tą wartość.
- No Spinning Death Animation - niweluje obracanie postaci w trakcie animacji śmierci.
- Dead Body Collision Fix - łątka zmieniająca efekt kolizji ciał. Układają się w kupę i nie można przez nie przenikać.
6. Najczęściej zadawane pytania i problemy
Jeżeli nie masz opcji „pliki danych” w launcherze, otwórz plik „SkyrimPrefs.ini” znajdujący się w katalogu „...\Documents\My Games\Skyrim”. Odnajdź pozycję „[Launcher]” i zaraz pod nią wprowadź linijkę „bEnableFileSelection=1”. Zapisz i uruchom launcher. Nowa opcja powinna być już dostępna.
Ogłuszony lub zabity przeciwnik zostaje wyrzucony w powietrze.
Jest to błąd kamery a nie moda. Jeżeli gra działa ci w większej liczbie klatek niż 60FPS postaraj się o zablokowanie tej wartości. Gra nie jest przystosowana do działania w więcej niż 60 FPSów.
Czy można sprawić żeby czary bardziej odrzucały a strzały mniej?
Nie. I czary i strzały korzystają z tej samej wartości. Zmieniając wartość modyfikujemy jednocześnie oba rodzaje odrzutu.
Czar paraliżujący wykorzystany na martwym ciele, sprawia, że staje się sztywne (jak posąg.
Jest to błąd gry. Istnieje mod, który to poprawia.
Ręce ragdolla nie unoszą się powyżej ramion.
Powodowałoby to poważne deformacje postaci. Autor moda nie zezwolił na to.
Nie mogę podnosić ciał.
To zależy od fragmentu ciała, za który łapiesz. Najlepiej chwytać z górną część torsu.
Ciała nadal ślizgają się po niektórych powierzchniach.
Dodane tarcie jest wystarczająco duże. Problem leży po stronie gry, która właściwości niektórych elementów, jak skały czy kamienne drogi, traktuje jak trawę, przez co ciała ślizgają się nienaturalnie.
7. Autor
dDefinder
Strona moda.
Powrót do spisu treści: Mody do Skyrima - kompletna baza aktualnych modyfikacji