Skip to main content

Red Dead Redemption 1 - honor, sława, bandana

Lista bonusów związanych z poziomem honoru i sławy.

Honor i sława to dwa wskaźniki określające nasze poczynania w Red Dead Redemption. Na tej stronie znajdziecie listę wszystkich bonusów, które otrzymujemy za konkretny poziom danej cechy.


Na tej stronie:


Honor

Fani serii mogą kojarzyć wskaźnik honoru z drugiej części. Tutaj działa podobnie. Jeżeli będziemy działać zgodnie z prawem, pomagać potrzebującym, unikać rozlewu krwi czy dostarczać przestępców wziętych żywcem, to wtedy będziemy mieli pozytywny wskaźnik honoru. I odwrotnie. Za złe i okrutne czyny, możemy zostać uznani za zwykłego bandytę i rozbójnika.

Poniżej znajdziesz wykaz poziomów honoru wraz z bonusami. Honor -3 to poziom najniższy (negatywny), a Honor +3 to stopień oznaczający najlepszą wersję Johna Marstona:

  • Honor -3 - Świadkowie nie zgłaszają drobniejszych przestępstw niż morderstwa, chyba że jest to stróż prawa.
  • Honor -2 - w osadzie Thieves Landing nasze ceny sprzedaży wzrosną o 50%, a ceny zakupu spadną o 50%. Ponadto, John może przywoływać specjalnego czarnego konia, gdy nie ma przypisanego innego wierzchowca.
  • Honor -1 - koszt przekupienia świadka przestępstwa spada o 50%.
  • Honor 0 - brak wpływu na rozgrywkę.
  • Honor +1 - wykonywanie prac skutkuje podwójną zapłatą.
  • Honor +2 - otrzymujemy unikatowy płaszcz (nowy strój), a ceny w sklepach są korzystniejsze o 50% (z wyjątkiem tych w osadzie Thieves Landing).
  • Honor +3 - świadkowie zgłaszają wyłącznie okrutne przestępstwa oraz napady na bank.

Zaniżanie poziomu honoru jest oczywiście dosyć proste. Natomiast jeżeli chcemy podnieść ten wskaźnik, to najszybciej zrobimy to broniąc atakowane dyliżanse przed bandytami, oczyszczając kryjówki gangów, wygrywając pojedynki przez rozbrojenie oraz łapiąc przestępców z listów gończych w taki sposób, aby doprowadzić ich żywych do szeryfa.


Sława

Wskaźnik sławy nie pojawia się w drugiej części Red Dead Redemption, więc może stanowić dla niektórych pewną zagadkę. Otóż w tym przypadku, uzyskanego poziomu sławy nie możemy utracić. Punkty sławy zdobywamy poprzez wiele aktywności w grze - przechodzenie misji, zabijanie bandytów, wykonywanie prac i wyzwań, pomoc nieznajomym, branie udziału w minigierkach itp.

Poniżej znajdziesz wykaz wszystkich bonusów związanych z naszą sławą na Dzikim Zachodzie:

  • Sława 0 - brak wpływu na rozgrywkę.
  • Sława 1 - ludzie będą prosić się o pomoc i na minimapie zobaczysz niebieską kropkę oznaczającą losową aktywność dodatkową.
  • Sława 2 - koszt łapówki dla stróżów prawa zostanie pomniejszony o 25%.
  • Sława 3 - czas pomiędzy pościgami zostanie zwiększony z 24 do 48 godzin.
  • Sława 4 - kradzież lub porwanie konia nie będzie oznaczać automatycznego pościgu.
  • Sława 5 - kary za wszystkie przewinienia są zmniejszone o połowę.

Bandana, chusta

Tak jak wspomnieliśmy, nasze czyny wpływają na poziom naszej sławy oraz honoru. Jeżeli zależy nam na tym, aby bohater wciąż był uznawany za dobrego mężczyznę (i posiadał wysoki wskaźnik honoru), ale musimy się uciec do nikczemnych działań, to wskazane jest wykorzystanie bandany.

Możemy ją kupić w dwóch sklepach - sklepie wielobranżowym w Escalerze (w Meksyku) lub u krawca w Thieves Landing. Od momentu zakupu, przedmiot będzie u nas na stałe w ekwipunku i możemy go tam zakładać oraz zdejmować. Jaki to ma wpływ na rozgrywkę? Jeżeli bandana będzie założona, to nasze działania (dobre lub złe) nie będą miały wpływu na paski sławy i honoru.


Spis treści: Red Dead Redemption - Poradnik, Solucja

Zobacz także