Red Dead Redemption 2 z techniką ray tracingu, dzięki modyfikacji Reshade
Nowe oblicze westernu Rockstara.
Red Dead Redemption 2 na PC oficjalnie nie obsługuje ray tracingu, ale jeden z graczy użył oprogramowania Reshade, by uruchomić grę z włączonym path tracingiem - odmianą wspomnianej techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.
Rozwiązanie nie działa tak dobrze, jak w wersji rozpowszechnionej przez firmę Nvidia i jest nieco ograniczone. Przykładowo system nie wykrywa kierunku, z którego pada światło, co może skutkować źle wyświetlanymi efektami.
Materiał opublikowany przez użytkownika o pseudonimie Digital Dreams wskazuje jednak, że mimo kłopotów, ray tracing aktywowany dzięki Reshade poprawia wygląd najnowszej produkcji studia Rockstar.
Warto jednak zaznaczyć, że aplikacja może negatywnie wpłynąć na wydajność - Red Dead Redemption 2 samo w sobie jest mocno wymagającym tytułem, a oprogramowanie dodatkowo obciąża kartę graficzną.
W filmie zauważyć można spadki płynności w scenach z włączonym ray tracingiem. Autor nagrania nie ukrywa, że podczas testów, na potrzeby których uruchomił grę w najwyższych ustawieniach graficznych, myślał, że „usmaży” komputer.
Zobacz: Red Dead Redemption 2 - Poradnik, Solucja
Reshade, które nadal znajduje się w fazie alfa, uzyskuje dostęp do bibliotek DirectX, by aktywować szereg funkcji wizualnych. Narzędzie otrzymają osoby, które wesprą twórcę w serwisie Patreon kwotą co najmniej 20 dolarów.
Źródło: DSO Gaming