Red Dead Redemption dostało tryb 60 FPS
Ale tylko na PS5.
Rockstar wprowadził opcję umożliwiającą rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę w Red Dead Redemption na PlayStation 5.
Do uruchomienia opisywanej funkcji potrzebne jest zaktualizowanie gry do wersji 1.03. To pomniejsza łatka, obejmujące kilkaset megabajtów danych. Oficjalną listę zmian i nowości znaleźć można na stronie pomocy technicznej firmy.
Punkty są tylko trzy: wspomniane 60 klatek na sekundę przy uruchamianiu gry na PS5 w trybie kompatybilności wstecznej, możliwość włączenia napisów przy pierwszym uruchomieniu produkcji oraz „ogólne usuwanie błędów i poprawki”. Nowość jest rzekomo dostępna także na PS4 Pro, lecz to doniesienia od fanów, bez potwierdzenia w oficjalnym źródle.
Aktualizacja 1.03 nie trafiła jeszcze na żadną inną platformę sprzętową. Red Dead Redemption ukazało się w sierpniu na PlayStation 4 i Nintendo Switch, umożliwiając granie na sprzęcie obecnej generacji właśnie poprzez kompatybilność wsteczną (na Xbox Series X/S jest to możliwe już od dawna).
Na premierę dostępna była zabawa wyłącznie w 30 klatkach na sekundę, co część graczy postrzegała jako spore rozczarowanie. Sytuacji nie poprawiała wysoka cena oraz brak jakichkolwiek innych innowacji. Tym bardziej dziwi teraz fakt, że Rockstar wprowadził przełącznik 60 FPS „po cichu”, bez nagłośnienia tak ważnej nowości.
Pierwsze materiały wideo od fanów sugerują, że nowa opcja sprawdza się całkiem sprawnie. Na razie brak dokładnych testów i danych, lecz z pewnością jest dużo płynniej.