Red Dead Redemption w 4K/60 na PC - potęga emulacji
Potrzeba mocnego sprzętu.
Red Dead Redemption z 2010 roku nigdy nie ukazało się na PC, a problematyczny proces produkcji sprawił podobno, że sfera techniczna produkcji nie jest najlepiej zrealizowana. Wszystko to sprawia, że dopiero teraz udało się uzyskać stabilne działania na emulatorze PlayStation 3.
Jak zauważa kanał Emulators & Gameplay w serwisie YouTube, pomógł dopiero nowy procesor Intela, potężny Alder Lake i9-12900K. Do tego równie wydajna karta graficzna - RTX 3080 Ti.
Wszystko to pozwala włączyć ceniony western w rozdzielczości 4K, a obraz poprawia dodatkowo technologia wyostrzania obrazu od AMD - FidelityFX Super Resolution (FSR).
Płynność w spokojnych scenach wychodzi poza 60 klatek na sekundę, choć nie brakuje spadków, nawet w okolice 30-kilku FPS. Te wydają się nie być uzależnione od akcji na ekranie, więc winny jest zapewne silnik oraz fakt, że procesor PS3 jest wyjątkowo trudny do emulowania.
Kluczowe jest właśnie CPU. Poprzednie próby - na procesorze Rocket Lake i9-11900K - w przypadku Red Dead Redemption przekładały się właśnie na zabawę w okolicach 30 klatek na sekundę.
„Jedenasta generacja Intela już teraz wyprzedza Zen 3 w RPCS3, a 12 generacja sprawia, że różnica jest jeszcze większa” - potwierdzili na Twitterze sami twórcy emulatora.