Redfall jednak bez połączenia z siecią? Bethesda szuka rozwiązania
Potwierdzono też brak mikrotransakcji.
Fani wyczekujący premiery Redfall otrzymali konkretny powód do radości. Arkane pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi uruchomienie trybu single-player bez potrzeby stałego połączenia z siecią.
Dobre wieści przekazał Harvey Smith - reżyser produkcji - w wywiadzie dla serwisu Eurogamer.net. Studio postanowiło zareagować na krytykę graczy i opracowuje nowy system, który pozwoli na samotną rozgrywkę w trybie offline bez ryzyka o wyrzucenie z gry przez nagłe rozłączenie z internetem.
„Twórcy mogą zareagować na dwa sposoby” - wyjaśniał Smith. „Mogą powiedzieć: »Przecież i tak cały czas jesteście podłączeni do sieci. Jeśli uruchamiacie Steama, a on nie jest w trybie online, wariujecie. Jeśli gracie na Xboxie i nie pobierzecie najnowszego patcha, albo nie widzicie w co grają wasi znajomi, też wariujecie. Zawsze chcecie być online«. Ale sądzę, że takiej odpowiedzi brakuje empatii”.
„A my słuchamy. Już jakiś czemu zaczęliśmy działać nad rozwiązaniem tego problemu. Musimy popracować trochę nad systemem zapisu gry i innymi kwestiami technicznymi. Ale przyglądamy się temu. Nie chcę nic obiecywać, ale staramy się to naprawić”.
W rozmowie nie poruszono kwestii launchera Bethesdy, wygląda więc na to, że gracze wciąż będą musieli założyć profil w usłudze Bethesda.net i powiązać go ze swoim kontem w wybranym launcherze - gra trafi na Steam, Epic Games Store i Microsoft Store.
Jest też jednak kolejna dobra wiadomość. Smith potwierdził, że w Redfall nie pojawią się żadne mikrotransakcje. „Nie ma żadnego wewnętrznego sklepu z dodatkową zawartością. W samej grze znajdziesz stroje i inne podobne elementy, to wszystko jest dla gracza. Ale jasne, mamy w planach kilka DLC. Planujemy sprzedawać kosmetyczne zestawy broni, zestawów i bohaterów, wszystkiego w tym rodzaju”.
Przypomnijmy, że Redfall zadebiutuje 2 maja 2023 roku na konsolach Xbox Series X/S oraz PC. Od dnia premiery standardowa edycja tytułu będzie też dostępna w katalogu usługi Game Pass oraz w chmurze Xbox Cloud Gaming.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.