Redfall miał wkrótce dostać tryb offline i dużą aktualizację, ale Microsoft zamknął studio i skreślił grę
Posiadacze droższych edycji gry mogą ubiegać się o częściowy zwrot.
Od wczoraj internet żyje niespodziewanym przeprowadzeniem przez Microsoft czystek w Bethesdzie, w wyniku których zamknięto znane studio Arkane Austin oraz trzy inne firmy. Jak się okazuje, decyzja wydawcy była ogromnym zaskoczeniem także dla deweloperów, którzy szykowali się do premiery dużej aktualizacji gry Redfall.
Jak wynika z informacji zebranych przez portal IGN, zespół „jeszcze do niedawna” w całości skupiał się na przygotowaniu dużej aktualizacji, którą gracze mieli otrzymać w maju. Oprócz zapewne poprawek błędów i korekty balansu patch miał także wprowadzać wyczekiwany przez graczy tryb offline.
Wydawca zapewnia co prawda, że serwery gry pozostaną aktywne, jednak biorąc pod uwagę niewielką i wciąż kurczącą się bazę graczy, te w końcu też zostaną wyłączone, a wówczas tytuł stanie się kompletnie niegrywalny.
Redakcja przywołuje tutaj fragment zeszłorocznej wypowiedzi reżyseria gry Harveya Smitha dla portalu Eurogamer.net, w której deweloper zapewnia, że studio słucha próśb graczy i chce dodać do tytułu wszystkie oczekiwane poprawki. „Pracujemy nad tym. Nie jestem upoważniony, żeby cokolwiek obiecywać, ale pracujemy nad tym i aktywnie szukamy sposobów, aby wszystko naprawić” - przekazał wówczas twórca.
Ponadto zespół Arkane Austin pracował nad zawartością zapowiadanej od premiery przepustki Hero Pass. Studio planowało ponoć premierę DLC i dodanie do gry dwóch nowych postaci już tej jesieni, w okolicach Halloween.
Wiemy już, że prace nad trybem offline oraz Hero Pass zostały natychmiastowo zatrzymane, a gra nie otrzyma już żadnej nowej zawartości ani poprawek. Bethesda ogłosiła, że osoby, które kupiły grę w wersji Bite Back Edition lub ulepszyły posiadaną grę do droższego wydania, będą mogły na specjalnie przygotowanej stronie „zwrócić grę” i otrzymać voucher o wartości zakupionej edycji lub ulepszenia.
Warto dodać, że decyzja o zamknięciu studia była szeroko komentowana także wśród innych pracowników Bethesdy i Microsoftu. Dinga Bakaba - dyrektor siostrzanej firmy Arkane Lyon - w ostrych słowach nazwał zamknięcie oddziału w Austin „cholernym ciosem w brzuch” i skrytykował osoby odpowiedzialne za podjęcie decyzji.
„Nie stawiajcie nas na szali przy ryzykownych zagrywkach, nie traktujcie nas jako mięso armatnie na wypadek wszelkich błędów w obliczeniach albo nieprzewidzianych sytuacji, nie zmieniajcie naszego środowiska pracy w walkę o przetrwanie” - komentuje deweloper.