Redfall - najlepsza broń
Zestaw obowiązkowy każdego łowcy wampirów.
W Redfall nie brak różnorodnej broni, jednak niektóre sprawdzają się lepiej od innych w walce ze złem. Sprawdzamy, jaki oręż najlepiej sprawdzi się przez większą część gry.
Na tej stronie:
Co prawda w plecaku możemy trzymać nawet kilkadziesiąt sztuk broni, jednak nasza postać może używać jednocześnie tylko trzech egzemplarzy. DObry wybór tych trzech podstawowych broni jest kluczowy, ponieważ otwarcie menu ekwipunku nie wstrzymuje rozgrywki i podczas próby zmiany broni łatwo możemy zginąć.
Wybraliśmy trzy rodzaje broni, które najlepiej sprawdzają się przez większą część gry i stanowią wszechstronny i uniwersalny zestaw. Mimo to w plecaku warto mieć na wszelki wypadek 1-2 sztuki broni zapasowej korzystającej z innego rodzaju amunicji. W naszym przypadku padło na strzelbę oraz dodatkowy rewolwer.
Kołkownica
To jedna z najbardziej przydatnych broni do walki z wampirami. Kołkownica zadaje ogromne obrażenia, a jeśli trafimy na egzemplarz o odpowiednich statystykach, często zobaczymy śmierć wampira po zaledwie jednym celnym strzale. Ze względu na siłę rażenia, ta broń najlepiej sprawdza się w walce z bossami oraz porucznikami, aczkolwiek niekoniecznie trzeba oszczędzać amunicję.
Kołkownica ma co prawda niewielki magazynek, przeładowanie trwa naprawdę długo, a w plecaku możemy nosić jednocześnie niewielki zapas kołków, ale używana mądrze jest świetnym narzędziem w walce z nieumarłymi. Co więcej, wampiry zabite za pomocą kołka nie muszą być dobijane - od razu rozpadają się w świetlisty pył. Tę broń po prostu trzeba mieć.
Karabin UV
Karabin ultrafioletowy może nie wydawać się pierwszym wyborem, ale naprawdę warto zawsze nosić go przy sobie. Wiązka światła UV zamienia wampiry w kamień, dzięki czemu łatwiej kontrolować sytuację na polu walki. Co więcej, skamieniałego wroga można łatwo zabić kilkoma szybkimi uderzeniami.
Karabin UV przydaje się też podczas eksploracji, ponieważ pozwala się pozbyć potworów, które rozsiewają trującą czerwoną mgłę i są odporne na inny rodzaj obrażeń. Jedyną wadą karabinu UV jest to, że nie nadaje się do walki z kultystami i innymi ludźmi.
Karabin szturmowy
- Jeżeli nie mamy do czynienia z wampirami, to z naszych doświadczeń karabiny szturmowe sprawdzają się najlepiej (choć na wampiry też dobrze działa). To wszechstronna broń, która skuteczna jest zarówno w ciasnych pomieszczeniach, jak i na otwartej przestrzeni. Być może karabiny szturmowe nie mają takiego zasięgu, jak karabiny snajperskie, ale w zdecydowanej większości przypadków sprawdzają się znakomicie.
Karabin szturmowy z dobrymi statystykami ataku potrafi zredukować pasek większości wrogów do zera w 1-2 sekundy, choć nie jest łatwo znaleźć broń o wysokim współczynniku DPS. Łatwo za to znaleźć różnej maści karabiny szturmowe, więc zwiększa to szanse na znalezienie unikalnej lub epickiej broni.
Alternatywnie polecamy też strzelby, choć w przeciwieństwie do karabinów szturmowych spisują się one znakomicie tylko na małym dystansie. Wbrew pozorom, obrażenia zadawane przez strzelby nie są też zazwyczaj wyższe od tego, co oferują szybkostrzelne karabiny szturmowe, a główną przewagą broni śrutowej jest rozrzut, a zatem możliwość mniej precyzyjnego celowania.
Następne: Redfall - wyposażenie: jak sprzedawać przedmioty
Spis treści: Redfall - poradnik i najlepsze porady
Poprzednie: Redfall - gniazda wampirów: czym są i jak ukończyć