Redfall w 30 FPS na Xbox Series X/S w dniu premiery
60 klatek tylko dla cierpliwych.
Studio Arkane potwierdziło, że konsolowe wydanie Redfall zaoferuje na premierę wyłącznie 30 klatek na sekundę. Po pewnym czasie do gry trafi jednak aktualizacja, dodająca opcję rozgrywki w 60 FPS.
Jak poinformowano w oficjalnym wpisie, premierowe wydanie gry na konsolach Xbox Series X oraz S zawierać będzie jedynie tryb jakości. Różnica w przypadku obu wersji urządzeń nie będzie jednak zbyt znacząca: Xbox Series X pozwoli na zabawę w 30 klatkach w rozdzielczości 4K, a Xbox Series S maksymalnie w 1440p.
Deweloperzy zapewniają, że odpowiednia łatka wprowadzająca tryb wydajności trafi do gry w jednej z aktualizacji. W ogłoszeniu nie znajdziemy jednak konkretnej daty ani nawet potencjalnych wskazówek. Wygląda więc na to, że użytkownicy konsol będą musieli uzbroić się w cierpliwość.
Nietrudno się domyślić, że przykre wieści nie spotkały się z pozytywną reakcją graczy. Niektórzy porównują komunikat do żartu z okazji prima aprilis, choć w tym przypadku mielibyśmy do czynienia z wyjątkowo spóźnionym dowcipem. „Serio? Moja ekscytacja była na poziomie 90%. Teraz to jakieś 10%. Znów powtarzamy przypadek Gotham Knights. Po prostu przesuńcie premierę” - komentuje streamer VikingNilsen. „Tak, opóźnijcie termin aż nie dopracujecie opcji 60 klatek ” - dodaje Frogboyx1Gaming.
Ciężko sobie wyobrazić, by Arkane faktycznie postawiło na zmianę terminu debiutu. Przypomnijmy, że ten zaplanowano na 2 maja 2023 roku. Redfall ukaże się także na PC i dostępne będzie w usłudze Game Pass. Emocje społeczności z pewnością ostudziłby jakikolwiek strzępek informacji odnośnie daty dodania trybu wydajności. Możliwe, że więcej konkretów w tym temacie otrzymamy bliżej samej premiery.