Reklamy w grach będą standardem? Roblox wykonuje ważny krok
Sony i Microsoft czekają w kolejce.
Już wkrótce w darmowej grze Roblox pojawią się reklamy, przypominające to, co widzieliśmy w filmie Ready Player One. Kroki w tym samym kierunku planują postawić też producenci konsol.
W darmowym hicie pojawią się między innymi billboardy i portale przenoszące gracza w inne miejsce, takie jak strona internetowa, czy świat wykreowany przez reklamodawcę. Roblox to prawdopodobnie dopiero początek szerszego trendu i poligon doświadczalny tego, jak gracze przyjmą takie rozwiązania. Sony i Microsoft podobno już od dłuższego czasu pracują nad wprowadzeniem reklam do gier Free to Play na swoich platformach.
Anonimowe źródła portalu Insider donosiły wiosną, że reklamy mogą pojawić się na Xboksach jeszcze w tym roku. Co ciekawe, ich wprowadzenie nie ma być źródłem większych zysków dla Microsoftu, a raczej zapewni dodatkowe przychody twórcom gier. Reklamy mają być umieszczane w taki sposób, by nie ingerować w rozgrywkę, a Microsoft nie zamierza profilować użytkowników pod względem marketingowym.
Na łamach Insidera pojawiły się także doniesienia o tym, jakoby Sony planowało przygotować podobne systemy na PlayStation, także przed końcem roku. Japońska korporacja zamierza podobno wprowadzić nagrody lub promocje na przedmioty w grach w zamian za oglądanie reklam. W przeciwieństwie do Microsoftu, Sony ma jednak udostępniać reklamodawcom dane użytkowników - za stosowną opłatą.