Rekordowe wyniki Activision i Blizzarda pod względem liczby graczy
20 mln w Overwatch.
Produkcje Blizzarda nadal przyciągają oszałamiające rzesze graczy. W ostatnim kwartale fiskalnym, w okresie od początku lipca od końca września, sieciowa społeczność w grach tego producenta liczyła 42 miliony osób.
Taki wynik stanowi wzrost o 25 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz aż o 50 proc. w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W dwa lata udało się więc podwoić miesięczną liczbę unikatowych użytkowników na serwerach.
Rezultat osiągnięto w dużej mierze za sprawą sieciowej strzelanki Overwatch, która przyciągnęła aż 20 milionów graczy. Głównie w Azji - to nadal najpopularniejsza produkcja w kafejkach internetowych w Korei Południowej. Planowane są kolejne wydarzenia specjalne w grze, jak te związane poprzednio z Igrzyskami Olimpijskimi w Brazylii i Halloween.
Dużym zainteresowaniem nadal cieszy się karcianka Hearthstone oraz rozszerzenie Legion do World of Warcraft. Powtórzono, że ta pierwsza produkcja sprzedała się w nakładzie 3,3 mln egzemplarzy już w pierwszym dniu w sklepach.
Podobne powody do zadowolenia mają menedżerowi Activision, gdzie w kwartale udało się przyciągnąć rekordowe 46 milionów unikalnych użytkowników. Tutaj pomaga rosnąca popularność serii Call of Duty oraz dodatek Rise of Iron do Destiny.
Eric Hirshberg - szef do spraw wydawniczych - zapewnił, że Destiny 2 nadal powstaje i przemówi do „obecnych, nowych i powracających” graczy. To zapewne odpowiedź na krytykę po ujawnieniu, że gracze nie przeniosą do nowej odsłony swoich istniejących postaci.
Rośnie także popularność e-sportu. Sieć Major League Gaming we współpracy z Facebookiem zanotowała 50 milionów widzów, co stanowi wzrost o 67 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. Największym sukcesem były mistrzostwa Call of Duty World League Championship.
Podsumowując trzy miesiące, połączone Activision Blizzard wypracowało przychody na poziomie 1,57 mld dolarów, w zestawieniu z 990 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku.