Remake pierwszej części System Shock opóźniony do przyszłego roku
Powodów nie podano.
Deweloperzy ze studia Night Dive poinformowali, że powstający remake pierwszej odsłony cyklu System Shock ukaże się później niż zakładano. Produkcja powinna zadebiutować w drugim kwartale przyszłego roku.
Według początkowych planów, gra miała ujrzeć światło dzienne w grudniu. Powodów nieoczekiwanego opóźnienia twórcy jednak nie podali.
Jednocześnie autorzy zaznaczyli, że nie są pewni czy uda się wydać produkcję w tym samym czasie na wszystkich platformach docelowych - PC, PS4 i Xbox One - choć będą się starać.
Dla Night Dive gra jest pierwszym tak ambitnym projektem. W przeszłości studio zajmowało się tylko konwersjami starszych tytułów na nowe platformy.
Produkcja powstaje w oparciu o silnik Unity i zaoferuje znacznie lepszą oprawę wizualną, muzykę oraz sztuczną inteligencję. Nie zabraknie również zagadek i interfejsu dostosowanych do współczesnych standardów.
Night Dive przejęło prawa do cyklu w 2015 roku, wcześniej posiadając tylko licencję. Wkrótce potem studio nawiązało współpracę z Otherside Entertainment, które przygotowuje obecnie pełnoprawną, trzecią odsłonę serii. Do prac zaangażowano samego Warrena Spectora, autora oryginału.
Pierwotna wersja System Shock ukazała się 22 września 1994 roku. Akcja toczy się na stacji kosmicznej Citadel, zaś zadaniem graczy jest powstrzymanie sztucznej inteligencji - Shodan - przed zniszczeniem Ziemi.