Remake Silent Hill 2 całkowicie zmienia kamerę. Są szczegóły gry i screenshoty
Tytuł w pełni wykorzysta najnowsze technologie.
Remake Silent Hill 2, tworzony przez krakowskie studio Bloober Team, wprowadzi sporo zmian w stosunku do oryginału z PlayStation 2. Poznaliśmy szczegóły techniczne gry.
Jak możemy się dowiedzieć z informacji na oficjalnym blogu PlayStation, polscy deweloperzy zdecydowali się na zastosowanie dynamicznej kamery znad ramienia postaci, zamiast predefiniowanych scen z oryginału. Zmiana ta pociągnęła za sobą również konieczność zaprojektowania całkowicie nowego systemu walki i przebudowania niektórych scen.
„Silent Hill 2 to uwielbiany, ponadczasowy klasyk. Wiemy, że wszyscy powtarzają to w kółko, ale wielu członków Bloober Team szczerze kocha tę grę. Z tego powodu tworzymy remake z wielką starannością i szacunkiem do oryginału” - zapewniają deweloperzy. „Ściśle współpracujemy z oryginalnymi twórcami, aby mieć pewność, że wyjątkowy klimat Silent Hill pozostanie nienaruszony”.
Gra powstaje na nowoczesnym silniku Unreal Engine 5. Dzięki możliwościom, jakie daje technologia, twórcy dają sobie za cel stworzenie najbardziej imponującej graficznie odsłony Silent Hill w historii - w szczególności zwracają uwagę na systemy Lumen i Nanite. Pierwszy odpowiada za realistyczne, dynamiczne oświetlenie, a drugi za tworzenie niezwykle szczegółowej, ale jednocześnie nie obciążającej sprzętu geometrii otoczenia.
Studio Bloober zwraca też uwagę na kreatywne wykorzystanie możliwości PS5 (na przykład dźwięk 3D) oraz pada DualSense. „W The Medium pokazaliśmy już, że potrafimy być bardzo kreatywni, jeśli chodzi o użycie wibracji haptycznych i adaptacyjnych spustów. W Silent Hill 2 wprowadzimy kilka nowych pomysłów, ale na razie nie będziemy psuć niespodzianki” - przekazał deweloper. Dzięki szybkiemu dyskowi SSD gracze nie zobaczą także żadnych ekranów ładowania podczas rozgrywki.
Data premiery remake’u Silent Hill 2 nie jest jeszcze znana. Przypomnijmy, że oprócz tej gry, Konami zapowiedziało jeszcze cztery inne projekty z uniwersum Silent Hill, w tym film kinowy, grę osadzoną w Japonii w latach 60., grę podobną do słynnego P.T. oraz projekt Ascension. To ostatnie wydaje się szczególnie ciekawe - ma to być rodzaj „filmu interaktywnego”, gdzie przebieg wydarzeń zależeć będzie od komentarzy widzów oglądających transmisję na żywo.