Skip to main content

Remake Wonder Boy 3 pozwoli wczytać zapisy z Segi Master System

O ile zachowaliśmy hasła.

Wonder Boy: The Dragon's Trap - remake klasycznej produkcji z 1989 roku - pozwoli kontynuować rozgrywkę rozpoczętą 28 lat temu, o ile zachowaliśmy zapisy z konsoli Sega Master System.

Brzmi raczej abstrakcyjnie, ale wznowienie zabawy może być łatwiejsze niż się wydaje. Oryginał stawiał bowiem na system haseł, które dzisiaj można znaleźć w sieci. Nie trzeba szukać instrukcji na strychu i zapisanych w niej notatek.

Tak było

Nie będą to jednak w pełni autentyczne save'y, ponieważ tytuł japońskiego Westone generował własne kody, by po śmierci odzyskać formę postaci, zgromadzone złoto i przedmioty. Do tego potrzebujemy już jednak odnaleźć zapiski z przeszłości.

Uwzględnienie takiego rozwiązania pokazuje dbałość o szczegóły we współczesnej odsłonie, która jest w większości dziełem programisty Omara Cornuta.

Gracze będą też mogli przełączać się pomiędzy oryginalną oprawą z 1989 roku oraz znacząco odświeżoną i dostosowaną do współczesnych standardów, kolorową grafiką.

Można też włączać i wyłączać poszczególne elementy, by - na przykład - grać przy nowoczesnym wyglądzie, ale z klasyczną oprawą dźwiękową i muzyką.

Co ważne, większej zmianie nie ulegnie rozgrywka, ponieważ remake od francuskiego Lizardcube bazuje w dużej mierze na kodzie oryginału, odzyskanego z wersji Master System.

Zobacz na YouTube

Wonder Boy: The Dragon's Trap debiutuje wiosną tego roku na PC, PS4, Xbox One oraz - co niedawno potwierdzono - także na Nintendo Switch.

Warto dodać, że remake stanowi jeden z elementów szerszego wskrzeszania zmiennokształtnego Wonder Boya. Twórca postaci - Ryuichi Nishizawa - szykuje bowiem całkiem nową produkcję i duchowego następcę serii, czyli Monster Boy and the Cursed Kingdom.

Zobacz także