Remaster Half-Life 2 RTX powstaje, ale bez udziału Valve
Projekt z pomocą Nvidii.
Half-Life 2 RTX powstaje, choć bez udziału Valve. Grupa doświadczonych twórców modyfikacji - zrzeszona w studiu Orbifold - pracuje nad projektem z pomocą Nvidii i rozwiązań oferowanych przez tę firmę.
Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project - jak brzmi pełna nazwa - ujawniono w związku ze startującymi dzisiaj targami Gamescom. Deweloperzy korzystają głównie z darmowej platformy RTX Remix, która - gdy zostanie oficjalnie opublikowana - pozwoli modyfikować w ten sposób także inne klasyczne tytuły.
Opisywany remaster Half-Life 2 RTX ma być właśnie przykładem takiego zastosowania. Warto jednak zauważyć, że towarzyszące zapowiedzi zrzuty z ekranu potwierdzają, że mamy do czynienia nie tylko z podmianą oświetlenia na ray tracing, ale z nieco szerszym zakresem prac. Na screenach widać także trójwymiarowe modele z dodatkowymi szczegółami.
Podobnie było w przeszłości w przypadku podobnego projektu, w ramach którego odświeżono Portal. Co więcej, dostaniemy nie „standardowe” śledzenie promieni, lecz pełny path tracing, a więc najbardziej zaawansowaną i imponującą wersję tej technologii. Wymagania sprzętowe z pewnością nie będą niskie.
Z wpisu na oficjalnym blogu wynika, że rozdzielczość tekstur wzrośnie średnio ośmiokrotnie, a niektóre obiekty - jak kombinezon głównej postaci - to nawet dwadzieścia razy więcej trójkątów.
Na premierę jeszcze poczekamy. Nvidia wyjaśnia, że prace są obecnie na wczesnym etapie, a wieści opublikowano, by zachęcić kolejnych twórców do pomocy. Zainteresowanie dołączeniem do prac można zgłaszać na oficjalnej stronie.