Remaster pierwszego BioShock z technicznymi problemami na PC
Brakuje opcji.
Dzisiaj premierę ma zestaw BioShock: The Collection, dostępny na PS4 i Xbox One. Odświeżone wersje pierwszej i drugiej części serii trafiły także na PC, jako osobne produkcje (z opcją darmowej aktualizacji dla posiadaczy oryginałów).
Niestety, wiele wskazuje na to, że w przypadku komputerów osobistych dostajemy po prostu port prosto z konsol. Zwłaszcza w przypadku BioShock 1 gracze nie są zadowoleni z listy opcji graficznych czy problemów z myszą.
Główne zastrzeżenie to właśnie ograniczenie funkcji w menu do wyboru rozdzielczości, wygładzania krawędzi, synchronizacji pionowej oraz filtrowania tekstur. Gracze zauważają, że już oryginał z 2007 roku był dużo bardziej rozbudowany pod tym względem, z osobnymi ustawieniami jakości dla cieni i tak dalej.
Zobacz: BioShock - Poradnik, Solucja
Przedsiębiorczy fani zauważyli, że pewne właściwości zmienić można w pliku konfiguracyjnym, do znalezienia pod ścieżką C:\Użytkownicy\[nazwa_użytkownika]\AppData\Roaming\BioShockHD\BioShock. Nie ma jednak gwarancji, że wprowadzane tu zmiany mają jakieś efekty w grze.
Nie ma też opcji dla dźwięku przestrzennego w 5.1. To również można zmienić we wspomnianym wyżej pliku, zmieniając opcję SpeakerMode na =SM_5_1 oraz dodając poniżej linię SpeakerModeValue=5.
Więcej osób narzeka na wygładzanie ruchów myszy, co może być irytujące. Aby usunąć kłopot, trzeba zmienić ReduceMouseLag oraz DoubleBufferMouseLag na =False. Zapisujemy plik, po czym w user.ini dodajemy MouseAccelThreshold=0, na dole.
Pliki konfiguracyjne pozwalają także ustawić własną rozdzielczość, ponieważ gra wydaje się oferować maksymalnie wartość 1920×1200.
To wszystko jednak prowizoryczne środki, a rozwiązywaniem podobnych kłopotów powinni zająć się raczej deweloperzy, a nie gracze z programem Notatnik. Podsumowują to recenzje na Steamie, gdzie BioShock Remastered spotkało się ze sporą krytyką.