Remaster The Last of Us 2 był rzekomo niepotrzebny, a i tak sprzedaje się świetnie
Podsumowanie wyników ze stycznia.
Rzekomo zbędny remaster The Last of Us 2 znalazł sporo nabywców - zdradza raport podsumowujący ostatni miesiąc pod względem sprzedaży gier w Europie. W zestawieniu pojawiła się też jedna niespodzianka.
Jak podaje gamesindustry.biz, królem sprzedaży pozostaje oczywiście EA Sports FC 24. Na drugim miejscu jest już jednak „najnowsze” dzieło Naughty Dog, z ponad dwa razy lepszą sprzedażą od The Last of Us Part 1 z 2022 roku. Podium zamyka - tutaj także pewne zaskoczenie - Hogwarts Legacy. Czarodziejska produkcja wypchnęła Call of Duty: Modern Warfare 3 na czwarte miejsce.
W sumie w styczniu sprzedano ponad 12 milionów kopii gier, wliczając w to zarówno egzemplarze fizyczne, jak i cyfrowe. Jeśli chodzi o nowe produkcje, najlepiej poradził sobie Tekken 8, ale do topowej dziesiątki załapało się także Prince of Persia: The Lost Crown. Nie jest jednak tajemnicą, że Ubisoft nie był zadowolony z wyników wysoko cenionej metroidvanii.
Największą niespodzianką jest obecność na liście Hellblade: Senua's Sacrifice. Produkcja studia Team Ninja będzie świętować w sierpniu 7. urodziny, ale najwyraźniej wielu graczy postanowiło przypomnieć sobie - lub przeżyć po raz pierwszy - przygodę Senui, zanim na rynek trafi druga część. Premiera Hellblade: Senua's Sacrifice 2 na PC i Xbox Series X/S już 21 maja tego roku.
Poniżej 10 najlepiej sprzedających się gier w Europie w styczniu:
- EA Sports FC 24
- The Last of Us Part 2 Remastered
- Hogwarts Legacy
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Grand Theft Auto 5
- Tekken 8
- Super Mario Bros Wonder (tylko wydania fizyczne)
- Hellblade: Senua's Sacrifice
- Prince of Persia: The Lost Crown
- Need for Speed: Heat