Remedy pracuje nad załataniem Quantum Break na PC i Xbox One
Z przeprosinami.
Studio Remedy Entertainment wymieniło na oficjalnym forum dyskusyjnym długą listę błędów Quantum Break na Windows 10 i Xbox One, obiecując załatanie produkcji.
Główna część wpisu deweloperów przeznaczona jest na kłopoty z wersją PC, których na pewno nie brakuje - co udowodniło już Digital Foundry.
W „bliskiej przyszłości” twórcy zajmą się więc zacinaniem i synchronizacją klatek, a także ogólną wydajnością na Windows 10. W tym drugim przypadku poczekamy jednak nieco dłużej, ponieważ trwa badanie sytuacji we współpracy z producentami karty graficznych.
Remedy rekomenduje sterowniki Software Crimson Edition 16.4.1 dla sprzętu AMD oraz 362.00 dla urządzeń Nvidii (dużo starsze od aktualnych).
Dowiedzieliśmy się także, że Microsoft pozwoli w maju włączać gry z Uniwersalnej Platformy Windows na pełnym ekranie, co umożliwi uruchomienie synchronizacji pionowej - zapewne nie tylko w Quantum Break.
W menu głównym pojawi się wkrótce „klasyczna” opcja wyjścia z tytułu, a także szereg ustawień graficznych, takich jak możliwość wyłączenia filmowego filtru obrazu.
Nie uda się jednak zmienić fundamentalnych zasad działania silnika graficznego i Windows 10. Nie powinniśmy się więc spodziewać wsparcia dla komputerów z więcej niż jedną kartą graficzną, a gra nadal będzie korzystać z systemu rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości, bez względu na moc komputera.
W planach jest też załatanie pomniejszych usterek, jak kłopoty z pobieraniem gry na PC, z migotającymi światłami, napisami, brakującymi dialogami czy zapisami postępów w „chmurze”.
„Pragniemy podziękować wszystkim naszym fanom za wsparcie i przepraszamy za wszystkie problemy, na jakie natknęliście się w Quantum Break” - dodaje Remedy.