Skip to main content

Resident Evil 2 - boss mutant G Tyrant, parking, Ada, więzienie (Leon)

Przechodzimy przez podziemny zakład, pokonujemy pierwszego dużego przeciwnika i spotykamy agentkę.

Po rozwiązaniu zagadki z trzema medalionami i użyciu ich na posągu bogini w głównym holu Leon odkryje tajne przejście prowadzące do pokoju położonego na dole schodów. Skorzystaj z nich, aby się tam dostać.

Jest to tak zwana bezpieczna strefa, gdzie możesz skorzystać ze skrzyni na przedmioty oraz maszyny do pisania w celu dokonania ewentualnego zapisu gry. Warto jeszcze nieco się rozejrzeć się po pomieszczeniu, ponieważ znajdziesz tu między innymi amunicję.

Kiedy będziesz gotowy przejdź do windy i zjedź nią na dół. Wysiądź na klatce schodowej. Jeśli chcesz, to udaj się na sam dół, gdzie znajdziesz granat oraz futerał na broń specjalną, jednak skrytki z nim nie będziesz obecnie mógł otworzyć.

Wróć na schody i przejdź do kolejnej lokacji, czyli podziemnego zakładu. Podążaj cały czas przed siebie, aż dotrzesz do miejsca z szafką, którą należy przesunąć.


Walka z mutantem - boss G Tyrant

Kiedy będziesz to robił włączy się przerywnik animowany, w którym Leon zostanie zaatakowany przez pierwszego bossa - mutanta nazywanego G Tyrant.

Walka z nim nie jest szczególnie trudna, pod warunkiem, że będziesz pamiętał o kilku zasadach. Przede wszystkim poruszaj się wokół centralnej części maszynowni, do której Leon spadnie z potworem. Możesz się tu poruszać w dwóch kierunkach, dzięki czemu zawsze będziesz miał drogę ucieczki przed przeciwnikiem.

Do odnóg zaglądaj tylko wtedy, gdy zaczyna brakować amunicji lub gdy chcesz się podleczyć, ponieważ znajdziesz tam odpowiednie przedmioty - pamiętaj jednak, aby szybko je zabierać i uciekać, żeby nie zostać zablokowanym.

Jeśli chodzi o samą walkę, to trzymaj zbliżaj się do rywala i odskakuj na dystans, kiedy zaczyna wymachiwać kluczem lub próbuje złapać bohatera. Wtedy na jego prawym ramieniu pokazuje się oko (1), które ostrzeliwuj. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zadać przeciwnikowi rany. Kontynuuj w ten sposób, aż rywal osłabnie i znajdzie się przy barierkach. Oddaj wtedy ostatnie strzały, po których zleci w przepaść.


Spotkanie z Adą na parkingu, więzienie, Ben

Jeżeli wcześniej nie pozbierałeś przedmiotów wokół maszynowni, to warto uczynić to po walce. Następnie wejdź po drabinie na górę, a w pomieszczeniu kontrolnym przestaw dźwignię, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej po kładce.

Trafisz w ten sposób do pomieszczenia operatora, gdzie możesz skorzystać ze skrzyni i maszyny do zapisu gry. Znajdziesz tu również torbę zwiększającą liczbę przedmiotów do noszenia w ekwipunku. Wdrap się po drabinie na górę, dzięki czemu dotrzesz na podziemny parking.

Możesz się tu nieco rozejrzeć, jednak najważniejsze jest udanie się w kierunku wyjścia, a konkretnie do czytnika kart magnetycznych (2). Kiedy wejdziesz z nim w interakcję rozpocznie się filmik, gdzie bohater zostanie zaatakowany przez psy i pozna agentkę FBI o imieniu Ada.

Kiedy scenka się zakończy wyrusz w stronę drzwi, przez które przeszła agentka. Prowadzą do więzienia. Wejdź do środka i przeszukaj stróżówkę, gdzie znajdziesz naboje oraz mapę podziemnych lokacji w komisariacie. Następnie przejdź przez kraty z lewej i rozpraw się z zombie, które wstanie z ziemi.

W dalszej części dotrzesz do pomieszczenia z celami. W niektórych są pozamykane zombie, jednak jeśli nie zbliżysz się do krat, to nie będą miały, jak zaatakować. Dojdź do końca pomieszczenia i skręć w lewo. Dotrzesz do celi (3), w której przetrzymywany jest Ben.



Kiedy się zbliżysz rozpocznie się scenka, w której zostanie zabity, a po chwili znów pojawi się Ada. Po wszystkim okaże się, że na szyi Bena znajduje się karta magnetyczna pozwalająca wyjść z parkingu. Aby ją zdobyć trzeba jednak będzie wcześniej przywrócić zasilanie w skrzynce z prądem (4). Ponadto na stole znajdziesz narzędzie - korbę (5), którą zabierz, ponieważ umożliwi otworzenie kilku ważnych przejść.

Zobacz także