Resident Evil 2 odtworzone na silniku Unreal Engine 3
Projekt zdolnego fana.
Zdolny fan Resident Evil 2 - Rod Lima - ukończył przenoszenie tego klasycznego horroru na silnik graficzny Unreal Engine 3.
Poniżej znaleźć można ponad godzinę materiału wideo, w którym twórca przechodzi grę od początku do końca.
Niestety, projekt pozostanie na dysku twardym dewelopera-amatora, który w ten sposób chciał nauczyć się obsługi Unreal Engine 3. Ze względu na kwestie praw autorskich nie planuje udostępnienia tej wersji Resident Evil 2 dla szerszej publiczności.
O pomyśle Roda Limy informowaliśmy już w kwietniu ubiegłego roku, gdy twórca odtworzył pierwsze fragmenty gry.
Wtedy deweloper korzystał jeszcze z ustawień kamery w stylu Resident Evil 4, z widokiem znad ramienia postaci. W ostatecznej wersji postawił jednak na klasyczne, ustalone z góry ujęcia.
Programista pożyczył lokacje oraz modele postaci z wersji Wii, a następnie dodał nowy ekwipunek i system uzbrojenia. Wprowadził także oryginalne efekty dźwiękowe i przerywniki z Resident Evil 2.
„Nic nie jest tu moją własnością, poza kodem napisanym w UnrealScript. Wszystkie pozostałe elementy należą do ich właścicieli” - wyjaśnia Lima. „To edukacyjny projekt, bez wsparcia/wiedzy Capcom czy Epic Games.”