Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, znajdźki, zagadki, łamigłówki, kody, szyfry i sekrety.
Witamy w solucji i poradniku do Resident Evil 2 (Remake, 2019), w którym zamieściliśmy informacje związane z wieloma aspektami rozgrywki. Od opisu mechaniki i wiadomości dotyczących rozgrywki, poprzez opis przejścia gry, kończąc na opracowaniu zagadek i łamigłówek.
Jak przystało na rasowy survival horror, w Resident Evil 2 uświadczymy wiele strasznych i krwawych momentów. Od nieoczekiwanych starć z żywymi trupami, poprzez przeszukiwanie napotkanych lokacji, po rozwiązywanie różnych zagadek.
Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi przygoda z Resident Evil 2 (Remake, 2019)okaże się nieco prostsza w momentach, gdy pojawią się kłopoty związane z kontynuowaniem wątku głównego czy też rozwiązaniu jakiejś zagadki.
Poradnik i wskazówki do Resident Evil 2
Na bieżącej stronie znajdziesz przydatne wskazówki, z którymi warto zapoznać się przed rozpoczęciem zabawy. Jeśli chcesz przenieść się do konkretnej strony poradnika, to wystarczy wybrać odnośnik z poniższego menu i kliknąć w niego. Na dole obecnej strony znajdziecie też kilka porad związanych z mechaniką.
Podstawy i mechanika
Resident Evil 2 jest tytułem dość rozbudowanym, który jednak dobrze tłumaczy podstawy rozgrywki. Pomimo tego w niektórych miejscach mogą pojawić się pewne niejasności. W takich przypadkach zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat rozgrywki.
- Interfejs i ekwipunek (na dole tej strony)
- Oznaczenia mapy (na dole tej strony)
- Resident Evil 2 - leczenie bohatera, przywracanie zdrowia
- Resident Evil 2 - jak zapisać grę
- Resident Evil 2 - jak zwiększyć wielkość ekwipunku
- Resident Evil 2 - deski, jak barykadować okna
- Resident Evil 2 - nóż: zdobycie i odzyskanie, do czego służy
- Resident Evil 2 - co to jest wspomaganie, łatwiejszy poziom trudności
- Resident Evil 2 - skrzynie, przechowywanie i wyrzucanie przedmiotów
- Resident Evil 2 - jak otwierać drzwi z łańcuchami
- Resident Evil 2 - rangi i sposoby ich zdobycia
- Resident Evil 2 - różnice w kampaniach Leona i Claire, scenariusze A i B
- Resident Evil 2 - przeciwnicy i wrogowie
- Resident Evil 2 - nowa gra 2nd run, 4th survivor Hunk, tofu survivor
Opis przejścia
Autorzy Resident Evil 2 (Remake, 2019)przygotowali dwie osobne kampanie, które miejscami się zazębiają. Chodzi o przygody Leona oraz Claire. Poniżej znajdziecie opis przejścia obydwu wątków głównych.
Historia Leona
- Resident Evil 2 - stacja paliw, droga na komisariat (Leon)
- Resident Evil 2 - główny hol posterunku, wschodni obszar, Marvin (Leon)
- Resident Evil 2 - nóż, rzeźba lwa, pokój z depozytami, ciemnia (Leon)
- Resident Evil 2 - niebieski klucz pik, biblioteka, rzeźba jednorożca, Claire (Leon)
- Resident Evil 2 - prysznice, para, lizacz, ładunek C4, rzeźba niewiasty (Leon)
- Resident Evil 2 - boss mutant G Tyrant, parking, Ada, więzienie (Leon)
- Resident Evil 2 - klucz karo, panel zasilający, odblokowanie drzwi na komisariat (Leon)
- Resident Evil 2 - klucz trefl, boss Tyrant, Mr X, sala obserwacji, pudełko z klejnotem (Leon)
- Resident Evil 2 - wieża zegarowa, panel zasilający, karta magnetyczna, ucieczka z parkingu (Leon)
- Resident Evil 2 - sklep, aligator, Ada, Anette Birkin, wizualizator EMF (Leon)
- Resident Evil 2 - pościg za Annette, Tyrant, spalarnia, bransoleta (Leon)
- Resident Evil 2 - kaseta wideo, mutant ściekowy, pokój kontrolny (Leon)
- Resident Evil 2 - boss Tyrant G, uwolnienie Ady, kolejka do laboratorium (Leon)
- Resident Evil 2 - wkładka elektroniczna, wschodnia część laboratorium (Leon)
- Resident Evil 2 - sadzonka 43, modulator sygnału, fioletowa wkładka (Leon)
- Resident Evil 2 - wirus G, bossowie: mutant G William Birkin, Super Tyrant, ucieczka (Leon)
Historia Claire
- Resident Evil 2 - komisariat, Sherry, podziemny parking, biuro komendanta, klucz kier (Claire)
- Resident Evil 2 - Tyrant, panele zasilające, zagadka w biurze komendanta (Claire)
- Resident Evil 2 - Sherry, sierociniec, Irons, karta parkingowa, ucieczka (Claire)
- Resident Evil 2 - kanały, wtyczki elektryczne, Tyrant G, kolejka linowa (Claire)
- Resident Evil 2 - laboratorium, szklarnia, sadzonka 43, ulepszenie bransolety (Claire)
- Resident Evil 2 - zachodnie skrzydło, antidotum, boss Tyrant G, pociąg (Claire)
Tryb 2nd Run - Claire
- Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Claire B): komisariat, podziemny zakład, parking
- Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Claire B): kanały
- Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Claire B): laboratorium i alternatywne zakończenie
Tryb 2nd Run - Leon
- Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Leon B): komisariat, podziemny zakład, parking
- Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Leon B): kanały
- Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Leon B): laboratorium, alternatywne zakończenie
Zagadki i łamigłówki
Poniżej znajdziecie odpowiedzi na wiele różnych pytań, które mogą pojawić się w trakcie gry. Oprócz rozwiązań różnych zagadek i łamigłówek zawarliśmy tu także między innymi szyfry do sejfów czy kody do kłódek.
- Resident Evil 2 - bezpiecznik do skrzynki
- Resident Evil 2 - jak otworzyć drzwi z wizerunkiem znaku pik
- Resident Evil 2 - zaklejona skrzynka w głównym holu
- Resident Evil 2 - biurko w zachodnim biurze
- Resident Evil 2 - strzelba i karta magnetyczna
- Resident Evil 2 - granatnik i karta magnetyczna
- Resident Evil 2 - wywoływanie filmu, co jest na kliszy, zagadka rzeźba cesarza
- Resident Evil 2 - jak otworzyć przenośny sejf
- Resident Evil 2 - jak zakręcić parę w łazience, gdzie jest zawór
- Resident Evil 2 - kody do sejfów i zamków
- Resident Evil 2 - klawisze do konsoli w pokoju z depozytami
- Resident Evil 2 - trzy medaliony, zagadka z rzeźbami lwa, jednorożca i niewiasty
- Resident Evil 2 - jak zdetonować ładunek C4
- Resident Evil 2 - korba do mechanizmu otwierającego przejście
- Resident Evil 2 - klucz karo
- Resident Evil 2 - żółte pudełko, klucz i radiowóz 7439
- Resident Evil 2 - gaszenie pożaru na dachu komisariatu
- Resident Evil 2 - klucz trefl, kotłownia
- Resident Evil 2 - klucz kier, biuro komendanta
- Resident Evil 2 - lewarek, biblioteka, zagadka z regałami
- Resident Evil 2 - zagadka wieży zegarowej
- Resident Evil 2 - zbrojownia STARS, trzecia broń, pendrive USB
- Resident Evil 2 - panele zasilające, zagadka układu elektrycznego w więzieniu
- Resident Evil 2 - zagadka w spalarni, otworzenie drzwi pieca
- Resident Evil 2 - dźwignia T, oczyszczalnia ścieków
- Resident Evil 2 - chemiczny miotacz ognia, magazyn z zaopatrzeniem
- Resident Evil 2 - iskrownik, magazyn z zaopatrzeniem
- Resident Evil 2 - zagadka szachowa, wtyczki szachowe
- Resident Evil 2 - otworzenie skrytki z futerałem na broń specjalną
- Resident Evil 2 - zagadka z probówkami w laboratorium
Porady ogólne do Resident Evil 2
- Eksploruj dokładnie wszystkie odwiedzane miejsca. Często znajdziesz w nich bowiem nie tylko przedmioty kluczowe do popchnięcia fabuły do przodu, ale również między innymi broń, amunicję czy rzeczy przywracające zdrowie. A tych nigdy nie jest za wiele.
- Staraj się stale oszczędzać amunicję. Chodzi tutaj przede wszystkim o efektywną eliminację przeciwników (np. w podstawowe zombie celuj w głowę), jak również omijanie ich, jeśli jest to możliwe. Czasami lepiej po prostu przebiec obok żywego trupa, aby zaoszczędzić naboje.
- Pamiętaj, że w grze spotkasz różne rodzaje przeciwników, a z każdym walczy się inaczej. Dlatego zanim otworzysz ogień przeanalizuj najpierw słabe punkty przeciwnika (w opisach przejściach misji podajemy wskazówki związane z poszczególnymi rywalami).
- Na bieżąco odnawiaj zdrowie. Pamiętaj, że w grze nie ma autoregeneracji i o poziom energii witalnej musisz troszczyć się manualnie. Dlatego koniecznie podnoś i noś ze sobą wszelkiego rodzaju przedmioty medyczne, nawet zioła, ponieważ z czasem mogą uratować bohaterom życie.
- Staraj się nie wyrzucać przedmiotów z ekwipunku. Jeśli to uczynisz, to dana rzecz nie upadnie na podłogę, ale zniknie z gry na zawsze (nie dotyczy to przedmiotów fabularnych, których nie da się pozbyć). Jeżeli masz za mało miejsca w ekwipunku, to lepiej jest odstawić niektóre przedmioty do skrzyń, zdobyć torby zwiększającą ilość wolnego miejsca lub spróbować połączyć ze sobą przedmioty (np. ten sam rodzaj amunicji lub różne zioła).
- Zapisuj stan gry, kiedy pojawi się taka możliwość. W ważnych momentach są punkty autozapisu, ale jeśli natkniesz się na maszynę do pisania, to skorzystaj z niej, co pozwoli zapisać punkt rozgrywki, w którym się znajdujesz.
Interfejs i ekwipunek
Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje związane z ekranem ekwipunku, który spełnia nieco więcej opcji niż sama przechowalnia przedmiotów. Jeśli chodzi o sam ekran rozgrywki, to jest on ograniczony do minimum. W prawym dolnym narożniku znajduje się stan amunicji do danej broni, natomiast wszelkiego rodzaju klawisze związane np. z kontratakiem lub interakcję, pojawiają się bezpośrednio na ekranie w odpowiednich sytuacjach.
- Bieżące zadanie - w tym miejscu możesz sprawdzić, jaki jest główny cel, który masz obecnie zrealizować.
- Stan zdrowia - możesz tu sprawdzić, ile energii posiada bohater. Jeśli pasek przybiera barwę pomarańczową lub czerwoną, to należy pomyśleć o jego wyleczeniu.
- Menu podręczne - jest to miejsce, w którym możesz umieszczać broń i ekwipunek podręczny. Oprócz pistoletów mowa tu np. o strzelbie, granatach czy nożu. Wystarczy wybrać odpowiedni przedmiot z menu z prawej i przypisać go do menu szybkiego wyboru (obsługujemy je strzałkami na padzie).
- Zakładki menu - możesz się w tym miejscu przełączać między różnymi menu. Chodzi tu m.in. o ekwipunek, mapę czy możliwość odczytania zebranych dokumentów i listów.
- Przedmioty w ekwipunku - rzeczy noszone bezpośrednio przez bohatera. Jeśli chcemy z jakiegoś skorzystać, to wystarczy na niego najechać, co rozwinie specjalne menu. To właśnie z niego wybieramy czy chcemy dany przedmiot użyć, połączyć z innym, przyjrzeć mu się lub wyrzucić.
- Informacje - w tym miejscu są wyświetlane najważniejsze wiadomości związane z zaznaczonym przedmiotem.
Oznaczenia mapy
W trakcie gry w Resident Evil 2 warto często posiłkować się mapą (włączamy ją: tocuhpadem - PS4, przycisk podglądu - XO). Dzięki niej szybko ustalimy położenie bohatera, a także zlokalizujemy poszczególne miejsca oraz zdobędziemy informacje na temat ich przeszukania. Jeśli chcemy odkryć zarys danego piętra lub lokacji, to musimy najpierw znaleźć odpowiednią, papierową mapę, które pojawiają się w świecie gry.
- Główna postać - strzałka pokazuje miejsca, w którym w danej chwili znajduje się sterowany przez nas bohater lub bohaterka.
- Przeszukane pomieszczenia - niebieskim kolorem są na mapie zaznaczone lokacje, które już przeszukaliśmy i zabraliśmy z nich wszystkie przedmioty.
- Pomieszczenia nieprzeszukane - czerwonym kolorem oznaczona z kolei miejsca, w których nadal znajdują się różne przedmioty. Mogą to być zarówno rzeczy ważne fabularnie, jak i zwykłe elementy pokroju pocisków.
- Ikony przedmiotów i ważnych miejsc - takimi ikonami są na mapie zaznaczone ważne obiekty lub miejsca, z którymi możemy na przykład wejść w interakcję. Aby ikona się pojawiła bohater musi zlokalizować daną rzecz lub miejsce. Po najechaniu na nią z poziomu mapy pojawi się odpowiedni opis.
- Poziomy mapy - kwadraciki pokazują poziom, który obecnie jest wyświetlany na mapie. Domyślnie włącza się poziom, na którym znajduje się bohater, ale w każdej chwili możemy sprawdzić inne kondygnacje.
- Klawisze nawigacyjne - szybka ściąga, dzięki której dowiemy się, jakimi klawiszami możemy mapę przesuwać, przybliżać, oddalać czy też zmieniać piętra w trakcie jej przeglądania.