Skip to main content

Resident Evil 2 Remake zatoczyło koło. Fan przywrócił statyczne ujęcia kamery z oryginału

Aż 1,7 tys. unikalnych kadrów.

Chociaż predefiniowane kąty kamery użyte w klasycznych odsłonach Resident Evil podyktowane były ograniczeniami ówczesnych konsol, to dla wielu graczy nadawały one oryginalnej trylogii Capcomu unikalnego, filmowego klimatu. Teraz jeden z fanów postanowił odtworzyć do doświadczenie w Resident Evil 2 Remake.

Opublikowana w serwisie Nexusmods modyfikacja RE2R Classic zmienia domyślną kamerę dynamiczną na aż 1700 przygotowanych kadrów. Oprócz tego dodaje kilka funkcji, usprawniających rozgrywkę w takiej formie. W pakiecie dostajemy także asystę celowania i widoczny promień lasera z każdej broni, dzięki czemu łatwiej będzie nam trafiać pojawiających się na ekranie wrogów.

Co więcej, jedna z aktualizacji dodała opcję „śledzenia” wrogów przez kąty kamery, dzięki czemu nie trafimy na znaną z pierwowzoru sytuację, gdy zmuszeni jesteśmy do walki z przeciwnikiem, który znajduje się całkowicie poza kadrem. Cała modyfikacja powstała w oparciu o popularne narzędzie REFramework, co zapewnia jej dużą konfigurowalność. Możemy na przykład dowolnie edytować stworzone przez autora kadry kamery.

Przypomnijmy, że Resident Evil 2 Remake zadebiutowało w 2019 roku na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch oraz PC i jest to w pełni odświeżona wersja klasyka z 1998 roku. Tytuł pozwala wcielić się w dwie grywalne postacie - Leona Kennedy’ego i Claire Redfield, z których każda oferuje nieco inną kampanię fabularną.

Akcja gry rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach z pierwszego Resident Evil. Miasto Racoon City zostaje zniszczone, kiedy zabójcza toksyna dostaje się do kanalizacji, a skażeni nią mieszkańcy zamieniają się w zombie. Claire i Leon docierają do lokalnego komisariatu policji, gdzie zaczyna się ich walka o przetrwanie.

Zobacz także