Skip to main content

Resident Evil 2 - sklep, aligator, Ada, Annette Birkin, wizualizator EMF (Leon)

Przechodzimy przez sklep z bronią Kendo i odwiedzamy kanały, gdzie grasują zmutowane zwierzęta (krokodyl). Pomaga nam agentka FBI.

Po ucieczce z podziemnego parkingu Leon wraz z Adą trafią na ulice wymarłego miasta. Po scence przerywnikowej przejmiesz kontrolę nad Leonem.

Zacznij iść przed siebie jedyną możliwą drogą, zbierając po drodze napotkane przedmioty. W końcu zbliżysz się do sklepu z bronią Kendo. Podejdź do drzwi i otwórz je. Warto nieco się rozejrzeć, ponieważ oprócz amunicji na jednej z półek znajdziesz też ulepszenie do strzelby - długą lufę.

Kontynuuj przeszukanie sklepu. W pewnej chwili zbliżysz się do wejście na zaplecze. Rozpocznie się następny przerywnik, w którym zobaczysz ojca z zarażoną córką. Kiedy scenka się zakończy wyrusz z Adą w stronę kanałów. Wejdź do metalowej rury i kontynuuj jedyną możliwą drogą, aż do bezpiecznego pokoju, gdzie znajdziesz maszynę do pisania i skrzynię.


Zmutowany aligator

Po przejściu przez pokój przejdź do kanałów i cały czas idź przed siebie. W pewnej chwili będziesz musiał zeskoczyć na dół.

Kiedy to uczynisz w kanale pojawi się zmutowany aligator, który zaatakuje bohatera. Zacznij biec w dół ekranu, omijając ataki przeciwnika. Jeśli widzisz, że ustawia się z prawej strony, to szybko przeskakuj na lewą stronę ekranu i analogicznie w drugim kierunku.

Po wykonaniu kilku takich zwodów Leon zjedzie poziom niżej, a aligator zatrzyma się na żółtej rurze z gazem (1). Strzel w nią szybko lub rzuć granatem, który leży w wodzie przy bohaterze. Doprowadzisz do eksplozji, która zabije wielkiego mutanta.

Po walce poczekaj, aż Ada podstawi drabinę, po której wejdź na górę. Podążaj za agentką FBI, aż do kolejnego bezpiecznego miejsca. Następnie przejdź do kolejnej części kanałów i kontynuuj jedyną możliwą drogą, aż dotrzesz do drzwi, za którymi włączy się scenka z Annette Birkin.


Sterowanie Adą, pościg za Annette

Po jej zakończeniu okaże się, że Leon jest ranny, a w dalszym fragmencie etapu będziesz sterował Adą.

Kiedy podejdziesz do drabinki zostaniesz zapoznany ze specjalnym urządzeniem - wizualizatorem EMF. Dzięki niemu możesz wyszukiwać kable i urządzenia elektryczne i hakwoać je z dystansu. Celowanie i hakowanie odbywa się identycznie, jak mierzenie z broni i strzelanie.

Z narzędzia skorzystasz bardzo szybko. Na górze drabinki jest wentylator blokujący drogę. Weź wizualizator i namierz nim skrzynkę elektryczną z prawej (2), po czym ją zhakuj. W ten sposób zasilisz wentylator (3). Kiedy to nastąpi namierz wentylator i włam się do niego. Dojdzie do przeciążenia i eksplozji, po której będziesz mógł wejść na górę.

Po wejściu do rury rusz przed siebie. Po dotarciu do drugiego wentylator zlokalizuj skrzynkę elektryczną (4) z prawej strony i włam się do niej, po czym zniszcz wiatrak (5). Zeskocz na dół, rozpraw się z zombie i przestaw wizualizatorem skrzynkę z lewej, dzięki czemu zasilisz drzwi wyjściowe.

Zanim przejdziesz dalej możesz przeczytać notatkę na biurku. Kolejna lokacja jest większa od dotychczasowych. Bądź też przygotowany na wyeliminowanie kilku zombie, które się pojawią. Rusz przed siebie - na dole schodów zobaczysz nieczynną windę, którą trzeba będzie zasilić.

Skieruj się w prawo i idź stale przed siebie eliminując ewentualnych wrogów. W pewnej chwili z góry spadnie ciało żywego trupa. Załatw go i skorzystaj z wizualizatora, aby zlokalizować skrzynkę elektryczną (6), znajdującą się za ścianą.

Po włamaniu się do niej aktywujesz windę. Warto jeszcze udać się do zaułka na wprost, gdzie znajdziesz amunicję do pistoletu i granat błyskowy. Po ich zabraniu udaj się do windy i skorzystaj z niej.


Zobacz także