Resident Evil 2 - zagadka szachowa, wtyczki szachowe
Gdzie znaleźć figury piona, gońca, skoczka, wieży, króla i królowej i jak je wsadzić w skrzynki elektryczne.
Po przejściu przez kanały i sterowni dotrzesz do pokoju monitoringu. Oprócz tego, że jest to bezpieczny obszar, w którym możesz zapisać grę, znaleźć mapę kanałów oraz obejrzeć zdobytą wcześniej kasetę wideo, to jest to również miejsce związane z zagadką logiczną. Jest ona związana ze skrzynkami elektrycznymi z lewej strony pokoju.
Do włączenia każdej skrzynki jest wymagane specjalne, elektryczne urządzenie. Te są oznaczone przy pomocy figur szachowych. Naszym celem jest odnalezienie ich wszystkich, a potem włożenie w skrzynki w odpowiedni sposób.
Zacznijmy od znalezienia wszystkich elementów z figurami szachowymi. Tych jest w sumie sześć (można przyjrzeć im się w ekwipunku, aby pojawił się opis konkretnych figur):
- Goniec
- Pion
- Skoczek
- Wieża
- Królowa
- Król
Trzy pierwsze figury znajdziesz w skrzynkach elektrycznych w pomieszczeniu. Możesz ich na razie nie ruszać lub zabrać i przełożyć do skrzyni, żeby nie zajmowały miejsca w ekwipunku.
Wtyczki króla i królowej
Aby zdobyć figury króla i królowej opuść pomieszczenie kontrolne, przestaw dźwignię, dzięki czemu będziesz mógł przejść na drugą stronę oczyszczalni ścieków, po czym podnieś dźwignię T i przejdź przez drzwi z napisem Exit z prawej. Zejdź na dół, załatw zombie, przestaw dźwignię z prawej i skieruj się do pomieszczenia na lewo od schodów, którymi tu zszedłeś.
Skorzystaj z dźwigni T, żeby otworzyć przejście, po czym rusz przed siebie. Podnieś klucz z tablicy (1) i skorzystaj z drabiny (2), żeby zejść do kanału dolnego (3). Przejdź przez niego, przebijając się przez kilka mutantów ściekowych i kontynuuj, aż do magazynu z zaopatrzeniem. Warto przy okazji dodać, że w tej lokacji możesz też zdobyć miotacz ognia.
Teraz trzeba będzie rozwiązać łamigłówkę związaną z figurami i gniazdami. W skrócie włożenie prawidłowej figury do dobrego gniazda (te dzielą się na króla - king oraz królową queen) spowoduje otworzenie się pobliskiego przejścia. Jeśli element wyjmiemy, to przejście zostanie zamknięte. Należy w taki sposób wyjmować i wkładać figury do gniazd, żebyśmy finalnie mogli wyjść z nimi w ręku.
Oto rozwiązanie:
- Podnieś wtyczkę królowej (4).
- Umieść wtyczkę królowej w kolejnym gnieździe (5).
- Po otworzeniu bramy przejdź dalej, wejdź po schodach na górę (wyeliminuj zombie) i podnieś figurę króla (6).
- Zeskocz na dół, podnieś wtyczkę królowej (5) i włóż ją na swoje pierwotne miejsce (4).
- Przejdź przez otwarte przejście i włóż wtyczkę króla do gniazda przy schodach (7).
- Po otworzeniu przejścia udaj się po wtyczkę królowej (4), a przy wychodzeniu z pomieszczenia podnieś wtyczkę króla (7).
Po zdobyciu obydwu wtyczek opuść to miejsce i ze znalezionym kluczem (1) udaj się do windy do warsztatu (8), do której dotrzesz po skorzystaniu z dźwigni T.
Wtyczka wieży
Po skorzystaniu z windy znajdziesz się w warsztacie. Uważaj na zombie na podłodze, ponieważ po chwili wstanie i zaatakuje. Po pozbyciu się problemu przeszukaj pomieszczenie, gdzie znajdziesz rolkę filmu, torbę na biodra i amunicję.
Następnie rozpraw się z kolejnym zombie za drzwiami, po czym otwórz je. Wyjdź na korytarz i podnieś wtyczkę wieży (9) znajdującą się w gnieździe z lewej. Możesz teraz wrócić do pokoju monitoringu, aby rozwiązać zagadkę.
Uwaga - zanim wyjmiesz wtyczkę wieży możesz przy pomocy zdobytego klucza (1) przeszukać dwa pobliskie pomieszczenia (chodzi o pomieszczenie socjalne pracowników i komorę wtrysku wody), które teraz będziesz mógł otworzyć.
Rozwiązanie zagadki
Po odnalezieniu wszystkich wtyczek szachowych trzeba włożyć je do skrzynek w odpowiedni sposób. W pomieszczeniu znajdują się dwie wskazówki. Pierwsza to wiadomość przyczepiona na tablicy:
Wygląda na to, że wieża i skoczek są na tej samej ścianie, a goniec oraz królowa nie stoją obok siebie. Oprócz tego wieża i królowa były naprzeciwko siebie.
Druga wskazówka, to kartki z rysunkami konkretnych figur, które znajdują się przy dwóch skrzynkach (A - skoczek, oraz F - pion).
Na tej podstawie należy dopasować figury do skrzynek w następujący sposób:
- A - skoczek
- B - wieża
- C - goniec
- D - król
- E - królowa
- F - pion
Po uczynieniu tego otworzy się przejście prowadzące do kolejnej lokacji, gdzie dojdzie do starcia z Tyrantem G.
- Spis treści: Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Resident Evil 2 - otworzenie skrytki z futerałem na broń specjalną