Resident Evil 3 - kanały: granatnik, akumulator
Przemierzamy niższy i wyższy kanał.
Po tym jak udało ci się uruchomić metro i zbiec po raz kolejny przed Nemesisem, trafiłeś do kanałów pod miastem. Twoim celem jest wydostanie się z podziemi.
Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.
Gdy Jill wejdzie do zatęchłego kanału, wejdź do pomieszczenia na lewo (A na powyższej mapie). W tym miejscu możesz skorzystać ze skrzyni i zapisać stan rozgrywki, a co więcej, zebrać zapasy z szafek i stołu, a także zapoznać się z mapą lokacji, która wisi na tablicy. Warto ją zabrać, gdyż na ekranie mapy pojawi się rozkład pomieszczeń i korytarzy.
Idź w głąb kanałów - w kierunku punktu E (na powyższej mapie). Dotrzesz do zamkniętych drzwi (1), do otwarcia których potrzebujesz specjalnego akumulatora (zdobędziesz go później). Póki co wejdź do kanału ściekowego (2) i zeskocz na niższy poziom.
Idź cały czas prosto - w stronę Biura (B na powyższej mapie). Po drodze, przy ścianie, odnajdziesz granat, a w korytarzu przed wejściem do Biura (B) zaatakuje cię obrzydliwy potwór - Gammy. Jest bardzo odporny na obrażenia, więc potraktuj go granatem lub strzel do niego kilkukrotnie ze strzelby (staraj się strzelać, kiedy potwór otwiera paszczę).
W Biurze odnajdziesz granatnik, maszynę do pisania i skrzynię, a także materiał wybuchowy niezbędny do tworzenia pocisków do granatnika.
Granatnik to bardzo potężna broń, więc warto ją wykorzystać przeciwko gammom, które spotkasz jeszcze kilka razy w kanałach.
Kieruj się w stronę Lablatorium (D na powyższej mapie). Kiedy dojdziesz do rozwidlenia dróg możesz:
- od razu iść w stronę Laboratorium (4) lub
- skręcić w prawo i przejść pod płynącymi ściekami (3), by na końcu korytarza zebrać nieco zapasów.
Niezależnie, czy skręciłeś w prawo, czy nie, twoim celem jest Laboratorium (D). Przed wejściem do pomieszczenia naukowego nie zapomnij zabrać pocisków wybuchowych. Wewnątrz laboratorium odnajdziesz akumulator (5) - leży na stoliku. Dobrze rozejrzyj się po tym pokoju, znajdziesz bowiem w nim kilka przydatnych przedmiotów.
Gdy wyjdziesz z laboratorium, rusz w kierunku punktu E na powyższej mapie. Na końcu korytarza, po lewej stronie, zobaczysz drabinę (6). Wejdź na górę. W ten sposób dostałeś się do wyższego poziomu kanałów.
Wejdź po metalowych schodach. Dotrzesz do niebieskich drzwi (7). Aby je otworzyć, użyj - zdobytego w laboratorium - akumulatora. Przejdź przez pomieszczenie, a dotrzesz do rozwidlenia, gdzie znajdują się:
- metalowe drzwi w formie kraty (8) - otwórz je w pierwszej kolejności, wejdź na korytarz, zabierz akumulator z drzwi, z których przed chwilą korzystałeś, i wróć z powrotem z akumulatorem do rozwidlenia;
- drzwi do pomieszczenia ochrony (9) - aby dostać się do tego pomieszczenia, musisz użyć akumulatora. Wewnątrz odnajdziesz torbę na biodra oraz trochę zapasów. Opuszczajac to pomieszczenie, nie zapomnij zabrać akumulatora;
- przejście do drabiny (10) - skorzystaj z tej drogi na samym końcu, gdy już zwiedzisz wszystkie miejsca, bo prowadzi ona do wyjścia z kanałów.
Gdy zejdziesz po drabinie, trafisz do punktu E (na powyższej mapie). Użyj akumulatora, by otworzyć drzwi i idź korytarzem cały czas prosto, aż dotrzesz do kolejnej drabiny, którą Jill wydostanie się na powierzchnię.
Wówczas pojawi się niezmordowany Nemesis. Gdy rzuci cię o ziemię, zacznij biec w kierunku bramy, omijając zmobie. W ten sposób dostaniesz się na teren rozbiórki, gdzie przez jakiś czas będziesz bezpieczny. Nie zapomnij zapisać stanu rozgrywki.
Następnie: Resident Evil 3 - teren rozbiórki, walka na dachu z Nemesisem
Spis treści: Resident Evil 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Resident Evil 3 - sterownia, uruchomienie metra, ucieczka do kanałów