Resident Evil 3 - sterownia, uruchomienie metra, ucieczka do kanałów
Kolejne spotkanie z Nemesisem.
Po tym jak ci się udało przywrócić zasilanie w podstacji, pora uruchomić kolejkę metra w sterowni. Fabuła w Resident Evil 3 rozkręca na dobre.
Teraz twoim zdaniem jest uruchomienie linii metra. W tym celu musisz udać się do sterowni metra. Wyjdź z biura i zejdź po schodach. Na parterze - korzystając z wytrycha - możesz otworzyć szafkę. Nie zapomnij również otworzyć innych żółtych kłódek w miejscach, w których już wcześniej byłeś, gdyż znajdziesz tam wiele wartościowych przedmiotów.
Wyjdź na ulicę i rusz w kierunku warsztatu samochodowego. Przygotuj się na spotkanie z Nemesisem (1), który wyskoczy z budynku, niszcząc ścianę. Jeśli posiadasz granat, rzuć mu go pod nogi - to chwilo spowolni stwora. Nie zapomnij zabrać skrzynki z zaopatrzeniem, która wypadnie, gdy unieruchomisz bossa. W środku znajdziesz powiększony magazynek do pistoletu.
Jeśli nie masz granatu, wykonaj zwód przed uderzeniem Nemesisa, aby ominąć jego atak i pędź w kierunku warsztatu samochodowego.
Tak czy siak, nie zatrzymuj się, gdyż Nemesis będzie cały czas za tobą podążał. W razie potrzeby strzel do czerwonej skrzynki, która znajduje się w wąskie alejce, aby unieruchomić potężnego przeciwnika.
Przed wejściem do warsztatu samochodowego zaatakują cię zombie (2). Omiń ich lub pozbądź się ich ze strzelby. Pamiętaj, aby nie tracić czasu - pędź w kierunku drzwi do warsztatu, bo Nemesis cały czas ściga Jill.
W warsztacie możesz czuć się bezpiecznie. Zapisz stan rozgrywki, wylecz się, jeśli Jill jest zraniona, otwórz szafkę z żółtą kłódką, a następnie rusz w kierunku sterowni metra, czyli miejsca, w którym wcześniej odnalazłeś wąż strażacki.
Gdy tylko wyjdziesz na ulicę, skorzystaj z drabiny (3), którą wcześniej odblokowałeś. Jeśli tego nie zrobiłeś, musisz dotrzeć do sterowni główną ulicą przez cukiernię. Niezależnie, którą drogę wybierzesz, i tak zaatakuje cię Nemesis. Gdy stanie ci na drodze, omiń go za pomocą zwodu lub rzuć mu granat po nogi, jeśli jeszcze jakiś ci pozostał.
Przejdź się przez dach budynku i przez magazyn lub przejdź przez cukiernię, by dostać się do biura sterowania linią metra. Gdy będziesz w pomieszczeniu z komputerami, podejdź do panelu (4) i aktywuj urządzenie. Twoim zadaniem jest uruchomienie kolejki metra. W tym celu musisz rozwiązać zagadkę, którą opisaliśmy na osobnej stronie.
Resident Evil 3 - zagadka: linia metra, zaplanowanie trasy
Gdy uda ci się wznowić działanie metra, wyjdź ze sterowni i rusz w kierunku stacji metra. Uważaj na mackowatych przeciwników. Kieruj się w prawo - w stronę cukierni.
Kiedy wyjdziesz z cukierni na plac, zaatakuje cię znowu Nemesis. Strzel w iskrzące się czerwone urządzenie (5), aby go unieruchomić. Staraj się omijać wrogów, nie tracąc czasu na ich zabijanie, gdyż boss będzie cię cały czas ścigał.
Szybko pobiegnij po schodach na główną ulicę i skręć w prawo. Na końcu drogi skręć znowu w prawo. W ten sposób przedostaniesz się do wąskiej alejki, którą dotrzesz do wpółotwartej bramy. Przeczołgaj się pod nią, by znaleźć się bezpiecznym miejscu.
Tutaj możesz zapisać stan rozgrywki, wyjąć lub przechować zapasy w skrzyni, a także - jeśli wcześniej tego nie uczyniłeś - możesz użyć trzech kolorowych klejnotów do uruchomienia maszyny z zegarem.
Gdy będziesz gotowy, zejdź po schodach w kierunku stacji metra. Na dole spotkasz Carlosa, a po chwili zaatakuje was Nemesis. Po zakończeniu cut-scenki Jill będzie uciekała przed ogromnym przeciwnikiem, mijając kolejne korytarze. Pędź przed siebie, strzelając po drodze do beczek i iskrzących się urządzeń, które unieruchomią na chwilę Nemesisa, a także - jeśli dasz radę - zbieraj po drodze cenne przedmioty, jak spray do leczenia.
Kiedy dotrzesz do końca korytarza, zobaczysz żółty właz (6) oraz beczki (7). W momencie gdy Nemesis zbliży się do beczki, strzel w nią, by wybuchła. To da ci czas, aby otworzyć właz i wejść do środka. Jeśli ci się uda, Jill będzie bezpieczna.
Dotarłeś do kanałów. Zapisz stan gry i skorzystaj ze skrzyni, jeśli masz taką potrzebę, w pomieszczeniu, które znajduje się po lewej stronie.
Następnie: Resident Evil 3 - kanały: granatnik, akumulator
Spis treści: Resident Evil 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Resident Evil 3 - warsztat samochodowy, przywrócenie zasilania podstacji metra