Skip to main content

Resident Evil 4 - Chapter 13: lasery, cela Ashley

Docieramy do Wyspy w poszukiwaniu Ashley.

Po opuszczeniu Zamku dotarłeś/aś na Wyspę, gdzie będziesz kontynuować opowieść w Resident Evil 4 Remake.


Na tej stronie:


Lasery

  • Gdy dotrzesz do czerwonego lesera, nie przechodź przez czerwone pole. Wejdź w głąb jaskini.
  • Na końcu odnajdziesz tunel, którym przedostaniesz się do urządzenia wyświetlającego czerwone pole. Aktywuj urządzenia, a przestawisz pole w inne miejsce – możesz więc przejść dalej.
  • Idąc dalej, zmierzysz się z dużą grupą przeciwników. Kiedy ich wyeliminujesz, przejdź do ostatniego lasera, który blokuje przejście do niebieskich drzwi. Przestaw laser, by czerwone pole padało przed schodami, a nie tak, jak na obrazku poniżej.
  • Następnie obejdź wszystkie lasery, by przejść na drugą stronę i minąć ten ostatni laser.

Surveillance, Utilities, cela Ashley

  • Następnie przedzieraj się przez ruiny budynków, wąskie, skalne korytarze jaskiń, a potem wyjdziesz na zewnątrz. Dotrzesz do budynku, przed drzwiami których znajduje się pułapka.
  • W górnej części budynku znajduje się pomieszczenie z komputerami. Wciśnij przycisk, by otworzyć drzwi piętro niżej.
  • Dotrzesz do celi, w której przetrzymywana jest Ashley. Aby ją otworzyć, musisz zdobyć specjalny klucz trzeciego poziomu.
  • Wejdź po drabinie. Idąc dalej, korytarzami dotrzesz do sprzedawcy.
  • Wejdź do ciemnego korytarza, a potem skręć w lewo.
  • W pomieszczeniu odnajdziesz notatkę, z której poznasz aktualny cel. Przestaw dźwignię, by włączyć prąd w drugiej części laboratorium.
  • Naprzeciwko pomieszczenia, w którym uruchomiłeś/aś zasilanie, znajduje się krata. Obok niej znajduje się dźwignia - przestaw ją, by otworzyć kratę.
  • Teraz wróć do miejsca, gdzie znajduje się włączony monitor (północna część Dissection).

Dissection, Freezer: zagadka z obwodami i zasilaniem; Level 1 i 2 Keycard

  • Podejdź do komputera, by rozwiązać zagadkę polegającą na doprowadzeniu zasilania do dwóch punktów (oznaczone są symbolem błyskawicy). Przestaw dolny suwak tak, by obwody doprowadziły zasilanie do wspomnianych punktów. Poniżej przedstawiamy prawidłowy schemat. Gdy ustawisz obwody tak, jak na poniższym obrazku, przestaw suwak maksymalnie w prawo i potwierdź wybór, by uruchomić zasilanie.
  • Na stoliku odnajdziesz Level 1 Keycard. Wówczas zaatakuje cię regenerator - bardzo trudny do pokonania potwór, który potrafi regenerować odstrzelone kończyny i wszelkie ran. Aby go zabić, musisz poświęcić bardzo amunicji. Lepiej więc uciekać przed nim, niż próbować go zabić. Aby ułatwić sobie zadanie, odstrzel mu nogi – to go spowolni, ale nie zatrzyma!
  • Teraz udaj się do pomieszczenia, gdzie zmienisz zasilanie (1). Jeśli nie wiesz, gdzie to jest, włącz mapę. Następie udaj się do Freezer (2).
  • We Freezer znajduje się maszyna, do której musisz włożyć kartę pierwszego poziomu. Dzięki temu uzyskasz kartę drugiego poziomu (Level 2 Keycard). Proces przetwarzania karty trwa ok. 20 sekund. W tym czasie musisz bronić się przed przeciwnikiem, który pojawi się chłodni. Nie czekaj więc przy maszynie, ale oddal się i po chwili wróć, by odebrać kartę.
  • Udaj się teraz do drzwi drugiego poziomu (3), które już teraz możesz otworzyć.
  • Dotrzesz do Incubation Lab.

Incubation Lab, Wrench; Level 3 Keycard

  • W Incubation Lab znajduje się pomieszczenie, w którym zdobędziesz kartę trzeciego poziomu, ale najpierw musisz zdobyć klucz do nakrętek (wrench), by otworzyć maszynę, która znajduje się w środku, a która służy do podnoszenia poziomu karty.
  • W pomieszczeniu odnajdziesz broń oraz lunetę termowizyjną. W ekwipunku połącz lunetę z nową bronią.
  • Spójrz przez lunetę na inkubatory, w których znajdują się stwory. Wewnątrz jednego z nich znajduje się klucz. Strzel do tego potwora, a rozpocznie się walka z regeneratorem, którego musisz pokonać, by zdobyć klucz. Walcz z nim w korytarzu lub innym pomieszczeniu, tylko nie w Incubation Lab, gdyż możesz przypadkowo wybudzić pozostałych przeciwników, a wówczas walka będzie dużo trudniejsza.
  • Gdy zdobędziesz klucz, podejdź do maszyny, zdejmij obudowę i włóż kartę. W tym momencie zaatakują cię wrogowie. Gdy ich pokonasz, zabierz kartę trzeciego poziomu, wyjdź z Incubation Lab i skręć w prawo. Otwórz drzwi trzeciego poziomu.
  • Idąc korytarzem, dotrzesz do celi, w której znajduje się Ashley. Drzwi do celi otworzysz za pomocą karty trzeciego poziomu. Wówczas rozdział zakończy się.

Następnie: Resident Evil 4 - Chapter 14: kanały, podziemia i walka przy dźwigu

Spis treści: Resident Evil 4 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Resident Evil 4 - Chapter 12: wieża zegarowa

Zobacz także