Resident Evil 4 - Chapter 2: fabryka, sprzedawca, dolina
Poznajemy Luisa i sprzedawcę, a potem docieramy do posiadłości przywódcy wioski.
Po tym jak Leon spotkał Luisa, a potem wyswobodzili się, rozpocznie się drugi rozdział Resident Evil 4 Remake. Zwróć uwagę, że nie posiadasz sprzętu, który do tej pory zdobyłeś, co utrudnia początkową rozgrywkę w tym rozdziale. Jednak nie przejmuj się, wkrótce odnajdziesz twoje przedmioty.
Na tej stronie:
Fabryka (Abandoned Factory), pierwsze spotkanie ze sprzedawcą (Marchant)
- Wyjdź z pomieszczenia. Na korytarzu, przy zwłokach, odnajdziesz nóż. Następnie wejdź do kolejnego pomieszczenia, kucnij i zabij nożem, przeciwnika od tyłu.
- Przejdź przez otwór okienny i idź dalej korytarzem.
- Po prawej stronie zobaczysz obręcz. Przekręć ją do maksymalnego poziomu, a potem wróć do pomieszczenia za korytarzem.
- Pospiesz się jednak (pobiegnij), abyś zdążył/a przejść pod zamykającymi się drzwiami. Koniecznie kucnij przed wejściem do środka.
- Wewnątrz odnajdziesz swój sprzęt (zabierz wszystkie przedmioty), a potem wyjdź z pomieszczenia.
- Drzwi prowadzące na zewnątrz otworzy ci sprzedawca – jest to pierwsze twoje spotkanie z nim. U handlarza możesz kupić cenne przedmioty, sprzedać te niepotrzebne, wymienić spinele na unikatowe przedmioty, a także otrzymać nagrody za zlecenia (requests).
Walka w Dolinie (Valley)
- Za stoiskiem sprzedawcy skręć w prawo.
- Wejdź po drabinie, gdy dotrzesz do drewnianej barykady.
- Teraz czeka cię trudna przeprawa. Przygotuj się na to, że, gdy wykryją cię wrogowie, nastąpi zmasowany atak.
- Spróbuj zabić z dystansu wroga, który stoi po przeciwległej stronie.
- Jeśli zbliży się do ciebie grupa przeciwników, rzuć im pod nogi granat odłamkowy lub błyskowy. Ze strzelby strzelaj tak, aby obrażenia otrzymali też stojący obok wrogowie.
- Strzelaj w czerwone beczki, gdy stoją obok nich nieprzyjaciele, by jak najwięcej z nich otrzymało obrażenia.
- Nie zapominaj też o leczeniu i wytwarzaniu przedmiotów, jeśli ci się skończą.
- Gdy zrobi się spokojnie, kieruj się w stronę wieżyczki. Wówczas pojawią się kolejni wrogowie.
- Zabierz z wieżyczki Hexagonal Emblem. Jest to rodzaj klucza, dzięki któremu otworzysz przejście do kolejnej dużej lokacji.
- Przeszukaj uważnie okolicę, by zdobyć cenne przedmioty, a potem wejdź ścieżką pod górę i przekręć obręcz. W ten sposób opuścisz tę lokację.
- Teraz do miejsca, gdzie wcześniej spotkałeś sprzedawcę.
Droga do posiadłości
- Podejdź do bramy i użyj Hexagonal Emblem w otworze.
- Emblemat musisz ustawić tak, aby jego wzór, po obróceniu, pasował do formy w otworze.
- Gdy dopasujesz emblemat, przekręć dźwignię, by otworzyć bramę.
- Następnie podążaj drogą. Zmierzysz się z kilkunastoma wrogami, w tym z facetem z piłą mechaniczną. Jest bardzo mocny. Nie dopuść go za blisko, więc celuj w głowę, by go spowolnić. Podejdź bliżej, gdy go ogłuszysz – wówczas kopnij go i strzel w plecy, gdy leży. Cofaj się jednak, jeśli będzie zbyt blisko.
- Kiedy będziesz zbliżał/a się do końca drogi, uważaj na pułapkę.
Posiadłość (Village Chief’s Manor), zamek z symbolami
- Gdy dotrzesz do posiadłości, główne drzwi będą zamknięte.
- Przejdź na tyły domu ścieżką po lewej stronie domu.
- Z tyłu są otwarte drzwi. Wejdź do środka. Pierwsze drzwi na lewo prowadzą do toalety, gdzie zaatakuje cię wróg, więc bądź przygotowany do strzału.
- Na parterze, w bocznym pomieszczeniu, odnajdziesz szafę. Aby ją otworzyć, musisz ustawić klucz obrazkowy według poniższego schematu:
- Z szafy zabierz Crystal Marble i wejdź po schodach na piętro. Przed tym jednak pozbądź się wroga.
- Umieść Crystal Marble w otworze w drzwiach. Przesuwaj kulę we wszystkich płaszczyznach, aby uzyskać poniższy wzór:
- Zabierz klucz z szuflady biurka i wyjdź z sypialni. Wówczas zakończy się drugi rozdział.
Następnie: Resident Evil 4 - Chapter 3: kościół, kamieniołom
Spis treści: Resident Evil 4 Remake - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Resident Evil 4 - Chapter 1: Farma, krata