Skip to main content

Resident Evil 4 - Chapter 7: katapulty, armata

Wchodzimy do zamku i przedzieramy się przez katapulty.

Po tym jak opuściłeś wioskę w szóstym rozdzialeResident Evil 4 Remake, trafiłeś do Zamku Zalazara.


Na tej stronie:


Początek zamku, katapulty

  • Gdy wejdziesz do zamku, podejdź do sprzedawcy, uzupełnij zapasy i sprzedaj kosztowności. Idąc dalej, dotrzesz do przeciwnika, z którego wyrośnie z głowy wielka macka. Trzymaj go na dystans i nie pozwól mu podejść za blisko.
  • Dotrzesz do schodów. Na blankach stoją przeciwnicy. Warto, abyś z dystansu ich unieszkodliwił, np. za pomocą karabinu z lunetą.
  • Wejdź wyżej po schodach. Wówczas uderzy pierwszy pocisk z katapulty. Ukryj się w miejscu ruin.
  • Gdy kolejny pocisk uderzy w ziemię, pobiegnij w stronę wejścia.
  • Kiedy wejdziesz na górę, od razu skręć w prawo, a potem w lewo, by wejść na mury zamku. Poczekaj najpierw, gdy spadnie pocisk i dopiero wówczas rusz we wskazanym kierunku.
  • Dotrzesz do wieży. Zeskocz na dół.
  • Przejdź korytarzem, a potem wejdź po drabinie na górę.
  • Znajdziesz się w bezpiecznym miejscu. Z tego miejsca masz doskonały widok na katapulty, które musisz zniszczyć. Wystarczy, że strzelisz w beczki, które wybuchną i zniszczą machiny. Musisz rozwalić cztery katapulty.
  • Teraz wróć do miejsca, gdzie stoi armata. Przechodziłeś/aś obok niej, gdy wchodziłeś po drabinie. Zniszcz worek, by armata wjechała wyżej.
  • Wejdź z powrotem na górę i podejdź do armaty. Zniszcz bramę wejściową do wnętrza zamku. Udaj się teraz wnętrza zamku.

Wewnętrzy zamek

  • Gdy wejdziesz w głąb zamku, zostaniesz zaatakowany przez grupę wrogów, w tym także przeciwników z tarczami. Pozbądź się tarcz, strzelając w nie ze strzelby.
  • Kiedy uporasz się z oponentami, podsadź Ashley, a ta otworzy drzwi od drugiej strony.
  • Przeciśnij się przez wyrwę w murze.
  • Wejdź do ciemnego korytarza. Na jego końcu odnajdziesz klucz Dungeon Key. Kiedy zawrócisz, wpadniesz do pomieszczenia poniżej.
  • Na dole musisz zmierzyć się z przerażającym przeciwnikiem, który jest związany, ale po chwili się wyswobodzi. Udaj się korytarzem do kolejnego pomieszczenia. Jest większe, więc łatwiej będzie ci z nim walczyć.
  • Potwór jest ślepy, ale ma bardzo dobry słuch, więc w ten sposób będzie cię lokalizował. Znajdzie cię, jeśli wejdziesz w zwisający łańcuch. Kiedy wystrzelisz z broni, koniecznie pobiegnij w bok, by uniknąć obrażeń. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie w tej walce kuszy z wybuchającym bełtem, gdyż jest cicha i przeciwnik nie usłyszy cię.
  • Gdy przeciwnik stoi tyłem do ciebie, celuj w robaka, który pojawi się mu na plecach.
  • Kiedy go pokonasz, przekręć korbę i wejdź na górę. Otwórz drzwi za pomocą klucza Dungeon Key. Potem wejdź po drabinie na górę.

Następnie: Resident Evil 4 - Chapter 7: płaskorzeźby i miecze, Water Hall

Spis treści: Resident Evil 4 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Resident Evil 4 - Chapter 6: ewakuacja

Zobacz także