Skip to main content

Resident Evil 4 - ustawienia grafiki na PC, więcej FPS

Większa płynność przy minimalnej utracie jakości.

Resident Evil 4 Remake w wersji na PC ma całkiem sporo ustawień graficznych, które mogą nie być dla wszystkich jasne. Na tej stronie dowiesz się, jak uzyskać większą płynność, gdy gra się zacina, jednocześnie nie tracąc niepotrzebnie jakości obrazu.


Na tej stronie:


Jakie ustawienia w Resident Evil 4

Poniżej wszystkie opcje graficzne i ich ustawienia. Opcje, które mają największy wpływ na uzyskanie większej liczby FPS, są pogrubione. Całą resztę możesz ustawić zgodnie z preferencjami lub skorzystać z naszej listy.

  • Screen Resolution - ustaw taką, jaką natywnie ma twój monitor. W większości przypadków jest to 1920x1080 lub 2560x1440.
  • Refresh Rate - ustaw zgodnie z wartością odświeżania twojego monitora. W większości przypadków jest to 60 lub 144 Hz
  • Frame Rate - ustaw jak najwyższy
  • Display Mode - Full Screen
  • Vertical Synchronization - On
  • Cinematics Resolutio - 4K
  • Ray Tracing - Off
  • FidelityFX Super Resolution 2 - Off lub, jeśli naprawdę brakuje ci FPS i nie masz nic przeciwko brzydszemu obrazowi, Quality
  • FidelityFX Super Resolution 1 - Off
  • Image Quality - 100%
  • Rendering Mode - Normal
  • Anti-aliasing - TAA
  • Texture Quality - 8 GB lub, jeśli gra się zawiesza i crashuje, 6 GB
  • Texture Filtering - ANISO x8
  • Mesh Quality - High
  • Shadow Quality - Mid
  • Shadow Cache - On
  • Contact Shadows - On
  • Ambient Occlusion - SSAO
  • Volumetric Lighting - Min
  • Particle Lighting Quality - High
  • Bloom - On (brak wpływu na płynność - kwestia preferencji wizualnych)
  • Screen Space Reflections - Off
  • Subsurface Scattering - On
  • Hair Strands - Off
  • Graphic Dismemberment - On
  • Persistent Corpses - Many
  • Corpse Physics - High
  • Diverse Enemy Animations - On
  • Motion Blur - On (brak wpływu na płynność - kwestia preferencji wizualnych)
  • Rain Quality - High
  • Terrain - On
  • Destructive Environments - On
  • Lens Flare - On (brak wpływu na płynność - kwestia preferencji wizualnych)
  • Lens Distortion - On (brak wpływu na płynność - kwestia preferencji wizualnych)
  • Depth of Field - On (brak wpływu na płynność - kwestia preferencji wizualnych)
  • Resource-Intense Lighting Quality - Low
  • Resource-Intense Effects Quality - Low

DLSS w Resident Evil 4 dzięki modowi REframework

Resident Evil 4 Remake nie ma oficjalnego wsparcia dla DLSS, jednak fani zadbali o to, by można było użyć tej techniki. Poprawia ona płynność gry niewielkim kosztem jakości obrazu. DLSS jest dostępny tylko na kartach graficznych Nvidia GeForce RTX.

DLSS działa na tej samej zasadzie, co dostępne w grze FidelityFX Super Resolution, jednak produkuje znacznie lepszy obraz i wysoką płynność. Aby móc go używać, trzeba pobrać moda REframework ze strony Nexus Mods.

Mod jest całkowicie bezpieczny i polecają go nawet specjaliści z Digital Foundry, czyli redakcji zajmującej się analizą gier pod kątem graficznym i doradzaniem w kwestii optymalizacji ustawień.

Gdy zainstalujesz narzędzie zgodnie z instrukcją, uruchom je i użyj następujących ustawień:

  • Rozwiń TemporalUpscaler i wybierz Enabled
  • Jako Upscale Type wybierz DLSS
  • W Quality Level wybierz Balanced (możesz też wybrać inne, jeśli nie będziesz zadowolony z jakości obrazu lub płynności gry)

Zaimplementowane przez fanów DLSS nie jest idealne, bo wywołuje czasem lekkie „migotanie” elementów interfejsu i odbić w wodzie, ale nawet mimo tych błędów wygląda i działa znacznie lepiej niż FidelityFX Super Resolution.


Zobacz też: Resident Evil 4 - znajdźki i sekrety - kompletny spis

Spis treści: Resident Evil 4 Remake - Poradnik, Solucja

Zobacz także