Resident Evil 4 VR - szczegóły i spojrzenie na gameplay
Oczami Leona.
Podczas pokazu Oculus Gaming Showcase zaprezentowano gameplay z Resident Evil 4 VR. Podano też kilka nowych szczegółów na temat tego, jak przystosowano horror do wirtualnej rzeczywistości.
Konkretna prezentacja rozgrywki rozpoczyna się w 6 minucie i 45 sekundzie poniższego materiału.
Nowa wersja klasycznego horroru akcji to więcej niż zwykły port. Deweloperzy zaimplementowali sterowanie typowe dla wielu produkcji VR - co oznacza, że różne obiekty możemy chwytać, faktycznie sięgając po nie dłonią. W taki sposób otworzymy na przykład szuflady. Możliwe jest także trzymanie w dwóch dłoniach różnych broni jednoręcznych.
Perspektywa FPP zmusiła też twórców do przerobienia wykorzystywanych materiałów graficznych. Przemodelowano lub zaprojektowano na nowo w sumie ponad 4500 tekstur.
Armature Studio skupiło się także na dopracowaniu warstwy dźwiękowej, by trójwymiarowy, przestrzenny system audio pozwalał dokładnie orientować się, z której strony nadchodzą przeciwnicy.
Resident Evil 4 VR debiutuje w tym roku, wyłącznie na urządzeniu Oculus Quest 2.