Skip to main content

Resident Evil 4 - żółta farba na pojemnikach i oknach: co oznacza

O co chodzi z żółtymi oznaczeniami w grze.

Już po kilku minutach gry w Resident Evil 4 Remake możemy natrafić na pierwsze obiekty oznaczone żółtą farbą. Wyjaśniamy, co to oznacza i dlaczego twórcy zdecydowali się na taki zabieg.


Żółta farba na jakimś obiekcie oznacza, że jest on interaktywny, a zatem nie stanowi wyłącznie ozdobnego elementu tła i do czegoś służy. Żółte oznaczenia znajdziemy przede wszystkim na beczkach i skrzynkach, po których zniszczeniu znajdziemy przydatne zapasy, na przykład amunicję, pieniądze czy przedmioty leczące.

Żółte smugi i taśmy przy oknach oznaczają, że można je wybić i przeskoczyć przez nie na druga stronę, co szczególnie przydatne jest podczas dynamicznych sekwencji walki, w trakcie których Leona ściga wielu wrogów. Wyskoczenie przez okno może pomóc ocalić skórę naszego protagonisty.

Poza tym żółtym kolorem oznaczono inne interaktywne obiekty, jak przejścia, z których może skorzystać Ashley czy szafki, którymi można zabarykadować wejście do oblężonego przez wrogów budynku.

Choć na pierwszy rzut oka oznaczanie interaktywnych obiektów w tak oczywisty sposób wydaje się przesadzony, to należy wziąć pod uwagę to, jak trudno we współczesnych grach odróżnić statyczne elementy tła od przedmiotów, które pełnią jakąś funkcję. Przy bogatej w szczegóły grafice szybka identyfikacja przydatnych obiektów może być nieco utrudniona.

W tak dynamicznej grze jak Resident Evil 4 Remake, gdzie ułamki sekund decydują o tym, czy Leon przeżyje, czy stanie się pokarmem dla pasożyta Las Plagas, bardzo ważne jest jasne komunikowanie tego, jaką skrzynkę można zniszczyć, a jaka jest tylko ozdobą. Jaskrawe oznaczenia pomagają odruchowo i w mgnieniu oka podejmować właściwe decyzje.


Zobacz też: Resident Evil 4 - small key: jak otwierać zamknięte drzwi i szafki

Spis treści: Resident Evil 4 - Poradnik, Solucja

Zobacz także