Skip to main content

Resident Evil 7 - najlepsze bronie i zestawy naprawcze

Wszystkie pistolety, strzelby, ładunki wybuchowe i broń do walki wręcz.

Najnowsza odsłona serii, Residen Evil 7, wprowadza od samego początku atmosferę strachu i zaszczucia. Częściej bierzemy tu nogi za pas, niż sięgamy po broń. W pewnym momencie jednak rozkład sił się nieco zmienia i Ethan, główny bohater gry, otrzymuje dostęp do coraz skuteczniejszego oręża.

Na samym początku zabawy, gdy już uda nam się uciec od pierwszego prześladowcy, w nasze ręce trafi nóż. Wydaje się, że to niewiele, ale szybko stanie się twoją nieocenioną i skuteczną odpowiedzią na zagrożenie płynące z ciemnych pomieszczeń. Samej walki w grze nie ma jednak aż tak dużo. Gdy już jednak do niej dochodzi, powinniśmy mieć przy sobie skuteczną broń przeciw potworom.

Poniżej przedstawiamy listę dostępnych pistoletów, strzelb, broni specjalnej oraz wszystkiego innego, co może być zastosowane w walce z czarnymi i nieprzyjaźnie nastawionymi monstrami. Pamiętajcie też, że o ile zdobycie ciężkiego wyposażenia jak granatnik czy miotacz ognia jest proste, to amunicja do nich to często rzadkość. Wykorzystujcie je zatem na najtrudniejszych nieprzyjaciół!


Broń biała

Pierwszą bronią tego typu będzie siekiera, którą odeprzesz ataki przeprowadzane przez jedną z postaci zaraz po rozpoczęciu zabawy, jeszcze w Opuszczonym pensjonacie. Niedługo potem, po dotarciu do Głównego domu, będziesz ponownie bezbronny. Na ratunek przyjdzie ci jednak policjant, który zaoferuje ci niewielki nóż. Jest to przykład dobrego wyposażenia awaryjnego i przy odrobinie sprytu możemy nim pokonać nawet słabsze potwory.

O wiele lepszy jest nóż survivalowy, który znajdziemy dopiero w etapie na Wraku statku, grając jako Mia. Znajduje się on bezpośrednio naprzeciwko windy na drugim piętrze. Przedmiot jest związany z danym etapem gry i nie nacieszysz się nim zbyt długo.

Inaczej ma się to w przypadku piły tarczowej, którą otrzymujemy po przejściu gry w czasie krótszym, niż cztery godziny, odblokowując tym samym osiągnięcie Zabierzcie mnie stąd. Piła jest jednym z najlepszych rozwiązań do walki wręcz, ale zdobycie jej wymaga dobrej znajomości gry, dlatego zdobędziesz ją prawdopodobnie dopiero po drugim podejściu do zabawy.

Jeszcze skuteczniejsza, ale otrzymywana tylko na krótki czas, jest piła spalinowa. Wspomożesz się nią podczas jednej z walk z bossem, po czym ta zepsuje się i będzie musiała zostać porzucona.


Pistolety

W grze natrafisz na kilka rodzajów krótkiej broni palnej. Pierwszym pistoletem, który zdobędziesz stosunkowo szybko, bo podczas potyczki w garażu, będzie G17. Walcząc nim pamiętaj, aby strzelać tylko wtedy, gdy jest się pewnym trafienia, najlepiej w głowę. Posiada magazynek na dziesięć nabojów.

Silniejszym strzałem, ale nieco mniejszym, bo siedmiostrzałowym magazynkiem, może pochwalić się M19. Znajdziesz go w przyczepie kempingowej na Dziedzińcu, ale zanim go użyjesz, będziesz musiał na nim zastosować zestaw naprawczy. Gotowy do strzału będzie za to MPM, którego zdobędziesz na pierwszym piętrze Wraku statku w bezpiecznym pokoju. Nie jest on jednak zbyt skuteczną bronią.

Ostatnią opisywaną krótką bronią jest 44 Mag, czyli popularny Magnum oraz Albert-01. Pierwszy z nich kupisz w przyczepie kempingowej za dziewięć Starożytnych Monet, zaś drugi otrzymasz automatycznie po ukończeniu gry po raz pierwszy. Obie bronie charakteryzują się bardzo skuteczną siłą strzału, ale tylko drugi z wymienionych działa na standardowej amunicji. Nabojów do Magnum w świecie gry jest naprawdę niewiele.


Strzelby i pistolety maszynowe

Strzelba M37 to jedna z najbardziej skutecznych broni w początkowych etapach gry. Zdobędziesz ją niedługo po zdobyciu klucza skorpiona. Ma magazynek na zaledwie cztery naboje, ale z bliska jest niesamowicie skuteczną bronią.

Niepozorna strzelba nie jest aż tak prosta do zdobycia, jak mogłoby się to wydawać.

To samo zresztą można powiedzieć o M21, który pod zepsutą postacią musiałeś włożyć posągowi w ręce. W pewnym momencie, po otrzymaniu dostępu do Pokoju dziecięcego, będziesz mógł zdobyć zabawkową strzelbę, z którą wykonasz ten sam trik, wsadzając ją w ręce posągowi. Na zdobytej strzelbie musisz użyć zestawu naprawczego. Strzał z tej strzelby jest potężny, ale posiada miejsce tylko na dwa pociski.

Pistoletem maszynowym P19 można się pobawić podczas odtwarzania kasety wideo na statku, grając jako Mia. Znajduje się też w biurze kapitana statku, zamknięty w szafce. Jak zdobyć do niej klucz napisaliśmy przy okazji rozdziału dotyczącego naprawy windy.


Broń ciężka i specjalna

Pierwszą bronią ciężką, którą zdobędziesz w Starym domu, będzie Palnik, który jest znany pod popularniejszą nazwą jako Miotacz ognia. Jest efektywny, chociaż ze względu na niewielkie ilości dostępnego paliwa, zwłaszcza w początkowych fazach gry, nie radzimy używać go na pojedynczych lub słabych przeciwników.

Granatnik to najbardziej satysfakcjonująca broń w grze. Zwłaszcza z pociskami zapalającymi.

Innym ciekawym orężem, jakie zdobędziemy podczas powrotu do Głównego domu, jest Granatnik. Perfekcyjna broń na najtrudniejszych wrogów i podczas walki z bossami. Z czasem natkniesz się także na specjalne, zapalające pociski. Nie będzie ich jednak zbyt wiele, a szkoda, bo są naprawdę potężne.


Spis treści: Resident Evil 7 - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Resident Evil 7 - Osiągnięcia i Trofea

- Resident Evil 7 - Starożytne Monety: łatwy i normalny poziom trudności

- Resident Evil 7 - Figurki pana Wszędobylskiego

- Resident Evil 7 - akta, notatki, dzienniki


Bronią specjalną, a jednocześnie ciężką, jest Bomba zegarowa, której używać będziemy na Wraku statku i podczas walki w Kopalni soli. Stanowi znakomite rozwiązanie na śledzące cię grupy potworów lub na najsilniejsze ich rodzaje, na przykład wymiotujące gęstą i czarną cieczą.


Gdzie znaleźć zestawy naprawcze

Wspomnieliśmy tu także o broniach, które można zdobyć, ale są zepsute i wymagają użycia Zestawów naprawczych. Jeden z nich zdobędziesz po wyjściu z Głównego domu przez drzwi z psami. Obróć się wówczas w stronę ganku, który na środku zasłonięty jest przez kawałek blachy. Odsłoń ją i wczołgaj się, gdzie zniszcz skrzynię, w której znajduje się pierwszy zestaw.

Drugi zyskasz po minięciu pierwszych pułapek w Strefie testów. W pomieszczeniu, w którym ściany i większość przedmiotów wyścielone są białymi narzutami, w rogu znajduje się drabina i głowa manekina. Wykonaj na niej interakcję, aby ją odsunąć i zyskać kolejny zestaw naprawczy.

Zobacz także